بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزرش‌های دفاع‌مقدس آذربایجان‌شرقی به مناسبت سالروز عملیات «مرصاد»

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزرش‌های دفاع‌مقدس آذربایجان‌شرقی با صدور بیانیه‌ای سالروز عملیات غرورانگیز «مرصاد» را گرامی داشت.
کد خبر: ۴۰۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲ - 26July 2020

بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزرش‌های دفاع‌مقدس آذربایجان‌شرقی به مناسبت سالروز عملیات «مرصاد»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزرش‌های دفاع‌مقدس آذربایجان‌شرقی با صدور بیانیه‌ای سالروز عملیات غرورانگیز «مرصاد» را گرامی داشت.

متن بیانیه به شرح زیل می‌باشد:

عملیات مرصاد آخرین عملیات جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله است، با این تفاوت که این بار نیرو‌های دشمن از جنس عراقی نبودند، بلکه منافقین خائنی بودند که در قالب نیرو‌های شبه نظامی تحت فرماندهی مجاهدین خلق، با حمایت دولت بعثی عراق به مرز‌های ایران حمله کرده بودند.

عملیات غرور انگیز مرصاد که با رمز «یا علی(ع)» در 5 مردادماه سال 1367 و در مقطع پس از پذیرش قطعنامه 598 برای مقابله با خیانت منافقین در تهاجم به خطوط جبهه میانی جنگ در غرب کشور و نفوذ آنان تا نزدیکی کرمانشاه صورت پذیرفت، یکی از ماندگارترین و درس آموزترین رخدادها در تاریخ ایرانِ اسلامی است و در پاسخ به عملیاتی به نام فروغ جاویدان انجام گردید.

حضور گسترده مردم قهرمان ایرانِ اسلامی در مناطق عملیاتی در روزهای پایانی جنگ، به ویژه در منطقه غرب کشور و در برابر منافقین نشان داد که مردم همواره در کنار نظام و مسئولان ایستاده اند و به محض احساس خطر، حاضر به بذل جان و مال خویش هستند.

تاریخ همواره گواه است که منافقین در مقاطع گوناگون، همواره اسیر تحلیل و درک غلط فرماندهان خود بوده‌اند و همین غفلت آنان را می‌توان علت شکست منافقین در عملیات مرصاد دانست.

از برکات عملیات مرصاد می‌توان به سوال چرایی جنگ بعد از فتح خرمشهر اشاره کرد و عنوان داشت که دشمنان اسلام، استکبار جهانی و منافقین کوردل به هیچ وجه قابل اعتماد نبوده و همیشه در حال توطئه می‌باشند.

عملیات مرصاد، مظهر وحدت و یکپارچگی ملی ایرانیان و نماد غیرت و همت غیور مردان کشورمان در لبیک به ندای رهبری و ولی خویش در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور و صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهیدان گرانقدر و تصویری الهام‌بخش از نفرت و کینه مقدس ملت ایران علیه منافقین جنایتکار و جبهه فتنه‌گران و معاندین داخلی و خارجی است.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس آذربایجان‌شرقی در این بیانیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر 8 سال دفاع‌مقدس خاصه شهدای والامقام عملیات غرورانگیز و مقتدرانه «مرصاد»، امیر دل‌ها سپهبد شهید «علی صیاد شیرازی» و سردار دل‌ها و سیدالشهدای جبهه مقاومت اسلامی، سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی(ره)» از فرماندهان این عملیات بزرگ، اعلام می‌دارد ملت شهیدپرور ایرانِ اسلامی با تأسی از آموزه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) و گوش به فرمان به منویات مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز(مدظله العالی) با نگاه به تاریخ خیانت بار ضد انقلاب و منافقین علیه میهن اسلامی، در شرایط خطیر جاری با هوشیاری، مواضع و نقشه‌های پیدا و پنهان جبهه دشمن را رصد و اجازه نخواهد داد خطاهای محاسباتی آنان روند پیش‌روندگی و بالندگی کشور را کند و با چالش‌ها و تنگناهای آزموده شده‌ مواجه سازد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار