زارعی: سفر الکاظمی نشان داد عراق از حمایت ایران برخوردار است

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: سیادت عراق مرهون حمایت‌های ایران است.
کد خبر: ۴۰۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ - 26July 2020

زارعی: سفر الکاظمی نشان داد عراق از حمایت ایران برخوردار استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سعدالله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا عصر امروز در نشست سفر نخست‌وزیر عراق به ایران با بیان اینکه ما با یک عراق رو به ثبات بیشتر در دو دهه اخیر مواجهیم، اظهار داشت: یکی از علامت‌های سفر اخیر این بود که آقای الکاظمی که گفته می شد از حمایت ایران برخوردار نیست این سفر‌ این پیام را داد که عراق از حمایت ایران برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه سیادت عراق تا حد زیادی مرهون حمایت‌های جمهوری اسلامی است و اگر جمهوری اسلامی نبود الان همان پل برمر حاکم آمریکایی بر عراق حکومت می‌کرد،گفت: ما سیادت ستیز نیستیم بلکه برخلاف آمریکایی‌ها سیادت‌بخش هستیم و عراق را برادر خودمان می‌دانیم.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه باید در داخل ایران متوجه باشیم که با ادبیاتی می توانیم نشان دهیم که ما پایه گذار سیادت در عراق هستیم، تصریح کرد: ما نه فقط به لحاظ تئوریک و تاریخی خواهان سیادت عراقیم بلکه به لحاظ روشی، تاکتیکی و تکنیکی خواهان سیادت عراقیم.

زارعی ضمن بیان اینکه بحث گروه‌های قانونی و غیرقانونی در عراق مطرح هست، گفت: گروه های قانونی رسمی، دولتی و پاسخگو هستند و گروه های خارج از قانون هم در حوزه امنیتی و سیاسی و... تبلورهایی دارد و دیدگاه ما درمورد گروه‌های عراق از‌ وجدان عمومی عراقی ها تبعیت می‌کند و ما از روابط برادرانه بین همه طیف های عراق و دولت عراق حمایت می‌کنیم.

وی افزود: ما در مورد اقتصادی نه ما مرهون عراق نه آنها مرهون ما هستیم و آنها نیاز به واردات و ما نیاز به صادرات داشتیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار