عضو مجلس خبرگان:

بانک مرکزی و دولت با برنامه‌ریزی نرخ ارز را مهار کنند

آیت‌الله محسن مجتهدی‌شبستری با بیان اینکه افزایش بی‌رویه نرخ ارز باعث بالا رفتن قیمت کالا‌ها شده است، گفت: بانک مرکزی و دولت می‌توانند با برنامه‌ریزی و کنترل، نرخ ارز را مهار کنند و اجازه ندهند قیمت‌ها سیر صعودی داشته باشد.
کد خبر: ۴۰۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲ - 27July 2020

بانک مرکزی و دولت با برنامه‌ریزی نرخ ارز را مهار کنندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، آیت‌الله محسن مجتهدی‌شبستری عضو مجلس خبرگان در گفت‌وگویی با اشاره به گرانی‌های اخیر و افزایش نرخ ارز اظهار داشت: تولید نقش بسزایی در کاهش گرانی کالا ایفا می‌کند و اگر در جامعه تولیدات داخلی را افزایش بدهیم اثرات آن در ارزانی کالا‌ها مشخص می‌شود.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه افزایش بی‌رویه نرخ ارز باعث بالا رفتن قیمت کالا‌ها شده است، گفت: مهار این مشکل به دست دولت است البته تحریم‌ها نقش دارد، اما در این باره خیلی مؤثر نیست.

آیت الله مجتهدی شبستری افزود: بانک مرکزی قول می‌دهد که مشکلات را حل می‌کند، اما در عمل کاری انجام نمی‌گیرد. مسئولین باید صادرات را کنترل و صادر کنندگان را ملزم کنند که ارز را به کشور برگردانند.

وی ضمن تاکید بر اینکه متاسفانه کنترل در بازار وجود ندارد و همه چیز رها شده است، ادامه داد: بانک مرکزی و دولت می‌تواند با برنامه‌ریزی و کنترل ارز را مهار کند و اجازه ندهد هر سال سیر صعودی داشته باشد این مقدور است.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه هیچ کنترلی در قیمت کالا‌ها وجود ندارد گفت: گرانی برخی ارزاق مردم قابل کنترل است و این ضرورت نرخ گذاری و کنترل توسط مسئولین مربوطه را متذکر می‌شود.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار