به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس؛

سوگواره استانی شعر عاشورایی و دفاع مقدس در خراسان‌ جنوبی برگزار می‌شود

اولین سوگواره استانی شعر عاشورایی و دفاع مقدس با عنوان «مشق دلدادگی» به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و همزمان با ایام محرم و صفر در خراسان‌ جنوبی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۰۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲ - 27July 2020

سوگواره استانی شعر عاشورایی و دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، فراخوان اولین سوگواره استانی شعر عاشورایی و دفاع مقدس با عنوان «مشق دلدادگی» به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و همزمان با ایام محرم و صفر در خراسان‌ جنوبی برگزار می‌شود.

آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با سیره، فضائل وصفات بارز امام حسین (ع)، اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس در سطوح مختلف جامعه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی بیشتر با حماسه‌های ماندگار دوران دفاع مقدس، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی مرتبط با عاشورا و دفاع مقدس و ارتقای سطح کیفی اشعار آیینی و دفاع مقدس از جمله اهداف برگزاری این سوگواره است.

بخش‌های اصلی سوگواره شامل حماسه‌آفرینی امام حسین (ع) و یاران باوفایشان، ابعاد شخصیت، زندگی، شجاعت، دلاوری و ولایت‌پذیری شهدای کربلا، دفاع مقدس در آیینه عاشورا، نقش دفاع مقدس در تداوم و حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جنگ نرم است.

از هر شاعر حداکثر پنج قطعه شعر پذیرفته می‌شود و شرکت برای عموم علاقه‌مندان و تمامی سنین آزاد است.

علاقه‌مندان تا ۱۰ شهریور مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند. داوری آثار ۱۸ شهریور و اختتامیه ۲۷ شهریور برگزار می‌شود.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار