با حضور وزرای دفاع و راه و شهرسازی صورت گرفت؛

رونمایی از سامانه پیشرفته برج کنترل و مراقبت پرواز سیار+ تصاویر

سامانه پیشرفته کنترل و مراقبت پرواز سیار فرودگاهی با حضور وزرای دفاع و راه و شهرسازی رونمایی شد.
کد خبر: ۴۰۷۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ - 27July 2020

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس،‌ سامانه پیشرفته کنترل و مراقبت پرواز سیار فرودگاهی صبح امروز (دوشنبه) با حضور وزرای دفاع و راه و شهرسازی رونمایی شد.

این محصول یک سامانه کاملاً بومی است که برای هدایت همه پروازهای فرودگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رونمایی از سامانه پیشرفته برج کنترل و مراقبت پرواز سیار
ازجمله ویژگی‌های این برج مراقبت پرواز سیار مجهز بودن آن به رادیوهای باند هوایی بومی فرودگاهی، سیستم ضبط مکالمه تلفنی و رادیویی سیستم سوئیچینگ رادیویی، سامانه هواشناسی پرتابل و سیستم همزمان‌سازی شبکه است.

رونمایی از سامانه پیشرفته برج کنترل و مراقبت پرواز سیار

همچنین امکان جابجایی نصب و راه‌اندازی سامانه در حداقل زمان ممکن، سهولت در تعمیر و نگهداری، هدایت و هشدار به سازمانه‌های پروازی تجاری و کنترل ترافیک هوایی در شرایط بحران از دیگر ویژگی‌های این سامانه بومی است.

رونمایی از سامانه پیشرفته برج کنترل و مراقبت پرواز سیار

«محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی در مراسم رونمایی از این سامانه اظهار داشت: در وزارت راه و شهرسازی توجه به ساخت داخل و ظرفیت‌های داخلی به باور و فرهنگ سازمانی تبدیل شده است که دیروز چهارمین مرحله تولیدات داخلی حوزه ریلی به راه آهن تحویل داده شد و امروز در بخش مراقبت پرواز و ناوبری شرکت فرودگاه‌ها، نخستین برج مراقبت سیار پیشرفته کشور که ساخت صا ایران است، تحویل شرکت فرودگاه‌ها شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این موضوع برای ما مهم است که چرخ حرکت توسعه به دلیل فشار‌های تحریم، کند نشود و همواره از فرصت تحریم برای جهش و پرش استفاده کنیم که هم فناوری‌های روز به کار گرفته و هم تجهیز و توسعه فرودگاه‌های ما با سرعت و اطمینان بالاتری حاصل شود.

اسلامی گفت: این دستاورد را به همه دست‌اندرکاران تبریک می‌گوییم و هم‌اکنون شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواشناسی برای استفاده از رادار و سیستم‌های مراقبت پرواز سفارش‌هایی به صا ایران داده و این تازه نقطه آغاز است که بتوانیم به‌صورت گسترده‌تر و در همه ابعاد و زمینه‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از ظرفیت‌های داخلی استفاده و به سمت سیستم یکپارچه و هوشمند حرکت کنیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار