رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت:

جان باختن حدود ۶۰۰ نفر در هر سال به دلیل تصادفات/ حفظ سلامت شهروندان خط قرمز پلیس است

سردار محمدحسین حمیدی با اشاره به شیوع کرونا و مبحث طرح ترافیک گفت: خط قرمز پلیس حفظ سلامت مردم است و در این‌خصوص تابع نظر ستاد ملی مقابله کرونا هستیم.
کد خبر: ۴۰۷۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶ - 27July 2020

ترافیک، آلودگی هوا و آسیب‌های ترافیکی چالش‌های مهم پایتخت/ حفظ سلامت شهروندان خط قرمز پلیس استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمدحسین حمیدی» رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ صبح امروز در نشست خبری، با بیان اینکه شهر تهران به دلیل وسعت، جمعیت و تعداد خودرو از حساسیت‌های زیادی برخوردار است، اظهار داشت: امروز دفتر مردمی پلیس تهران بزرگ راه‌اندازی خواهد شد و شهروندان تهرانی می‌توانند در تماس با شماره تلفن ۶۳۹۵۱۲۲۲ مباحث خود را عنوان کنند.

وی ادامه داد: مهمترین چالش‌های شهر تهران ترافیک، آلودگی هوا و آسیب‌های ترافیکی است؛ البته با توجه به افزایش تعداد خودروها و تردد‌ها طی سال‌های گذشته، ترافیک به خوبی کنترل شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت درباره نظر پلیس نسبت به اجرای طرح ترافیک با توجه به شیوع ویروس کرونا، گفت: خط قرمز پلیس حفظ سلامت مردم است و در این‌خصوص تابع نظر ستاد ملی مقابله کرونا هستیم.

سردار حمیدی با بیان اینکه معابر پایتخت پاسخگوی حجم تردد‌ها در شهر تهران نیست و اگر شاهد تردد‌های بیشتری باشیم، دچار مشکل خواهیم شد، افزود: طرح ترافیک درمان مقطعی برای کاهش ترافیک و آلودگی هواست.

وی با بیان اینکه در شهر تعداد چهار میلیون خودرو و چهار میلیون موتور تردد می‌کنند و ۲۵ درصد از وسایل نقلیه کل کشور در تهران است، عنوان کرد: سالیانه حدود ۶۰۰ نفر به دلیل تصادفات در تهران جان خود را از دست می‌دهند؛ همچنین ۲۱ هزار نفر مجروح می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: ۴۸ درصد از حوادث ترافیکی در تهران مرتبط با موتورسیکلت‌سوران است؛ همچنین ۳۶ درصد از حوادث برای عابران پیاده است و امروز قانون برای عابر پیاده سهم تقصیر در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز در حمل و نقل عمومی ضعیف هستیم، افزود: هوشمند نبودن و استفاده از سوخت فسیلی ازجمله مشکلات حمل و نقل عمومی است.

سردار حمیدی خاطرنشان کرد: پلیس تنها مرجعی است که باید از اطلاعات دوربین‌ها استفاده کند و دوربین‌های ترافیکی باید برای اعمال قانون در اختیار پلیس باشد؛ قرار است این کار در سراسر کشور انجام شود؛ اما هنوز اجرایی نشده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار