بازگشت ابراهیم حاتمی‌کیا به چرخه اکران/ «خروج» از چهارشنبه راهی سینماها می‌شود

فیلم سینمایی «خروج» بیستمین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا پس از گذار از اکران آنلاین و سینماماشین برای نخستین بار در سال ۹۹ راهی چرخه اکران شده و اکران خود در سینما‌های کشور را آغاز خواهد کرد.
کد خبر: ۴۰۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸ - 27July 2020

بازگشت ابراهیم حاتمی‌کیا به چرخه اکران/ «خروج» از چهارشنبه راهی سینماها می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، فیلم سینمایی «خروج» بیستمین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا پس از گذار از اکران آنلاین و سینماماشین برای نخستین بار در سال ۹۹ راهی چرخه اکران شده و اکران خود در سینما‌های کشور را آغاز خواهد کرد.

فرامرز قریبیان، پانته آ پناهی ها، جهانگیر الماسی، گیتی قاسمی، محمدرضا شریفی نیا، مهدی فقیه، سام قریبیان، محمد فیلی، آتش تقی پور، اکبر رحمتی، کامبیز دیرباز، رامین پور ایمان و محسن صادقی نسب بازیگرانی هستند که در بیستمین ساخته ابراهیم حاتمی کیا به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم خروج داستان ۸ تا ۱۰ مرد است که از دزفول سفر خود را آغاز کرده و راهی تهران می‌شوند، این افراد دو ماه و نیم در مسیر هستند و در این راه با چالش‌های فراوانی روبرو می‌شوند.

فیلم سینمایی «خروج» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نماش درآمد و با استقبال مردم در سینما‌های سراسر کشور روبرو شد. «خروج» بیستمین فیلم ابراهیم حاتمی کیا در مقام کارگردان در سینمای ایران است.

فیلم سینمایی «خروج» ساخته حاتمی کیا از طلایه داران دو مدیوم تازه اکران در تاریخ سینمای کشور بود، این فیلم در دوران اوج کرونا و قرنطینه خانگی با بدعت گذاری ابراهیم حاتمی‌کیا راهی چرخه اکران آنلاین شد و توانست فروش بیش از دو میلیارد تومان را برای خود به ثبت برساند.

اکران آنلاین اما پایان ماجراجویی «ابراهیم حاتمی‌کیا» نبود، وی بار دیگر در بدعتی تازه چرخه اکران سینماماشین را راه انداخت تا اتفاقی نو در تاریخ سینمایی بعد از انقلاب اسلامی ایران را به ثبت برساند، اقدامی که در تهران و بسیاری از شهرستان‌ها با اقبال مردمی روبرو شد و باعث شد تا بسیاری از کارگردانان سینما هم علاقمند به این نوع از اکران شوند.

این فیلم روایتی تازه در تاریخ سینمای ایران بود، روایتی که در متن خلاصه نمی‌شد و اتفاقات تازه‌ای را در ایام سخت کرونا رقم زد، فیلم سینمایی خروج توانست علاوه بر کیفیت حاضر در اثر در بدنه سینمای ایران نیز تاثیری فراوان داشته باشد، حال این فیلم راهی چرخه اکران شده است تا بار دیگر شانس خود در برخورد با مخاطب را بیازماید.

هرچند در شرایط فعلی بسیاری از سینماگران ترجیح بر کناره گیری از چرخه اکران و حضور در شرایط معمولی و مطلوب را گرفته اند، حاتمی‌کیا بار دیگر ترجیح داد تا در کنار سینما و مردم بایستد و ریسک اکران در شرایطی بسیار سخت را به جان بخرد. اتفاقی که بار دیگر تاثیرگذاری این کارگردان بر بدنه سینما را به ثبت خواهد رساند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار