گفت‌وگوی تلفنی پوتین و اردوغان درباره تنش‌ها میان آذربایجان و ارمنستان

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه روز دوشنبه تلفنی درباره تنش‌های اخیر میان آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۴۰۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰ - 27July 2020

گفت‌وگوی تلفنی پوتین و اردوغان درباره تنش‌ها میان آذربایجان و ارمنستانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت‌وگو کرد.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، محور این گفت‌وگو تنش‌های اخیر میان آذربایجان و ارمنستان بوده است.

همچنین سران ترکیه و روسیه درباره آخرین تحولات در عرصه سوریه و لیبی گفت‌وگو کردند.

تنشها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان از روز ۱۲ جولای آغاز شد. آذربایجان ادعا می‌کند آغازگر این تنش‌ها حملات توپخانه‌ای نظامیان ارمنی به نیروهای این کشور در ناگورنو-قره باغ بوده. ارمنستان، در مقابل ادعا می‌کند تنشها بعد از تلاشهای ارتش آذربایجان برای حمله به مواضع ارمنستان افزایش یافته است. باکو اعلام کرده است که در نتیجه حملات ارمنستان 12 نظامی این کشور کشته شده و ارمنستان نیز می‌گوید که در این درگیریها 4 نظامی این کشور کشته و 10 تن دیگر نیز مجروح شده‌اند.

طی روزهای اخیر از شدت تنشها کاهش یافته و دو طرف از آرام بودن شرایط در مرزها خبر داده‌اند.

نبرد ناگورنو-قره باغ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۸۸ آغاز شد. قره‌‌باغ، منطقه‌ای در همسایگی ایران در ناحیه شمالی واقع شده و ریشه اختلاف این دو کشور بر سر مسئله «ارضی» است و به عبارت دیگر جمهوری آذربایجان و ارمنستان هرکدام این منطقه را جزئی از خاک خود می‌دانند. نبرد در این منطقه تاکنون صدها کشته و مجروح بر جا گذاشته است.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها