شهید «علی پرنده»:

برای خود ذخیره‌ای از تقوا آماده کنید که حساب قیامت سخت است

در وصیت نامه شهید «علی پرنده» آمده است: امروز روز عمل است و فردا در قیامت، روز حساب است. برای خود ذخیره ای از تقوا آماده کنید که حساب قیامت سخت است.
کد خبر: ۴۰۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸ - 15November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، آنچه شهداي هشت سال دفاع مقدس براي ما به ارمغان آوردند تنها نام و خاطره نيست بلكه سبك زندگي و سيره عملي و رفتاري آنها نیز است که اگر در وصیت‌نامه‌های شهدا مطالعه عمیق داشته باشیم، به این مسئله می رسیم که این عزیزان علاوه بر اینکه جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند، نکاتی را متذکر می‌شوند که ما نیز راه رسیدن به خوشبختی وسعادت را درست انتخاب کنیم.

در وصیت نامه شهید«علی پرنده» از رزمندگان لشکر 41 ثارالله نیز به نکات اخلاقی و رفتاری اشاره شده است که در ادامه به بخشی از آن می پردازیم:

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا، چقدر به ما بندگان گناهکارت لطف داری. این جهان و کلیۀ موجودات از خودت هست. جان ما در دست تو است، ولی با این حال با ما معامله می کنی و ما را به خودت می‌رسانی و هرکس می خواهد به خدا برسد، نزدیک‌ترین راهش همین است که بسیجی‌ها این راه صد ساله را یک شبه می‌پیمایند و به خدا جان می‌دهند. در عوض رضایت خدا و بهشت می گیرد. همۀ ما خواهیم مرد. پس چه بهتر که در جوانی در راه خدا جهاد کنیم و اگر شهید شدیم، چه بهتر! زودتر به دیدار خدا می‌رویم.

و ای پدر و مادرعزیز! از این که لطف کردید به من در دوران کودکی و جوانی، از شما بسیار تشکر می کنم. اجر شما نزد خدا محفوظ است، و من امانتی نزد شما بودم. خداوند اگر قبولم کرد، او را شکر کنید که امانت را به صاحب امانت سالم دادید. در راه خودش دادید و خداوند به شما اجر و صبر و در آخرت روسفیدی در مقابل خدا و امامان عنایت فرماید.

امروز روز عمل است و فردا در قیامت، روز حساب است

و امّا شما برادران گرامی‌ام! همان‌طور که می‌دانید، من آزادانه و با علاقه خود به جبهه رفتم و مدتی از عمرم گذشت. خدا را شکرگزارم که چند سالی از آن را در جهاد فی سبیل الله گذراندم و بدانید امروز روز عمل است و فردا در قیامت، روز حساب است. برای خود ذخیره ای از تقوا آماده کنید که حساب قیامت سخت است. در ضمن عفو و بخشش خداوند را هم فراموش نکنید و به هر طریق می توانید راهم را ادامه دهید؛ چه در جبهه و چه در پشت جبهه. خداوند عاقبت شما را به خیر گرداند.

مبادا همانند اهل کوفه، امامتان را تنها بگذارید

و امّا ای امّت اسلام! بدانید اسلام امروز فقط در ایران است و تنها رهبر واحد و جلودار، روح الله است. از این امام عزیز، نایب برحقّ حضرت مهدی که قلب اسلام است، فاصله نگیرید. مبادا همانند اهل کوفه، امامتان را تنها بگذارید. ما تا آخرین نفس حرف او را از دل و جان شنیدیم، چون حرف او حرف خداست.

از این انقلاب و جمهوری اسلامی خوب پاسداری و نگهداری کنید؛ همانا انقلاب، ثمرۀ رنج و مشقت است

و ای جوانان! مبادا در خواب غفلت بمیرید؛ همانا علی اکبر امام حسین(ع) در میدان نبرد شهید شد و همیشه این درب جهاد و شهادت بر روی عاشقان خداوند باز نیست. جنگ روزی تمام خواهد شد، پس بشتابید به سوی جهاد در راه خدا تا شاید شما هم به لقاء‌الله برسید در این راه. و بدانید شیطان همیشه در کمین است تا انسان را از رسیدن به خدا و انجام اعمال نیک بازدارد. از خدا غافل نشوید و دیگر اینکه از این انقلاب و جمهوری اسلامی خوب پاسداری و نگهداری کنید؛ همانا انقلاب، ثمرۀ رنج و مشقت های پیامبر اسلام و ثمرۀ رنج‌ها و فرق شکافتۀ علی(ع) و ثمرۀ پهلوی شکستۀ زهرا سلام الله علیها و ثمرۀ خون امام حسین(ع) و شهدای کربلاست.

نگویید چرا جنگ است! چون حق و باطل همیشه در جنگ هستند

در حفظ این رنج‌ها و خون‌ها با جان و مال بکوشید و بدانید بازگشت همه به سوی خداست و من هم اکنون این وصیّت‌نامه را می‌نویسم، خیلی خوشحالم. امیدوارم بتوانم با خون سرخ سرم لباس سبز مقدّس پاسداری را تاییدکنم و بدانید دنیا جای ماندن نیست؛ چون اگر کسی می‌ماند ما دیگر نبودیم. دنیا برای آنها می‌بود ولی همۀ امامان و پیامبران رفتند و شما ای مادران و پدران از رفتن فرزندانتان به جبهه و جنگیدن برای خدا جلوگیری نکنید. همان‌طور که امام حسین(ع) از رفتن حضرت علی اکبر جلوگیری نکرد؛ بلکه اول او را فرستاد و در هر زمان و هر دوران، طرفدار حق باشید و نگویید چرا جنگ است! چون حق و باطل همیشه در جنگ هستند و پیامبر اسلام در تمامی زندگی‌اش جنگ داشت؛ همینطور حضرت علی(ع).

به گزارش دفاع پرس،شهید «علی پرنده» فرزند ذوالعلی در سال 1347 در روستای قنات سامان از توابع شهرستان جیرفت به دنیا آمد. تحصیلات خود را تا دوم متوسطه در رشته برق ادامه داد. زمان جنگ حق علیه باطل، علی عازم جبهه شد و در سال 1367 در منطقه شلمچه دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها