رییس ستاد نماز جمعه تهران:

نماز عید قربان در تهران برگزار نخواهد شد

سیدباقر پیش‌نمازی ضمن اشاره به تداخل عید سعید قربان با روز جمعه گفت: نماز عید قربان که مصادف با روز جمعه ۱۰ مرداد ماه است به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه نخواهد شد.
کد خبر: ۴۰۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸ - 28July 2020

نماز عید قربان در تهران برگزار نخواهد شدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سیدباقر پیش‌نمازی رییس ستاد نماز جمعه تهران در گفت‌وگویی ضمن اشاره به تداخل عید سعید قربان با روز جمعه اظهار داشت: طبق دستورات دین مبین اسلام اگر در تقویم، عید سعید قربان و عید سعید فطر با روز جمعه تداخل داشته باشد نماز عید جایگزین نماز جمعه می‌شود و دو اجتماع همزمان برگزار نمی‌شود.

رییس ستاد نماز جمعه تهران بیان کرد: بر این اساس نماز عید قربان روز جمعه ۱۰ مرداد ماه به دلیل حفظ سلامت شهروندان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار نخواهد شد.

وی در پایان گفت: در ایام مقابله با کرونا که برای حفظ سلامت شهروندان نماز جمعه با حضور نمازگزاران اقامه نمی‌شود، هر هفته خطبای جمعه سخنرانی خود را که جایگزین خطبه محسوب می‌شود از طریق رسانه ملی (شبکه یک سیما و رادیو تهران) و بدون حضور نمازگزاران به سمع و نظر مردم می‌رسانند؛ و علاقه‌مندان می‌توانند از این طریق در جریان مباحث مطرح شده قرار بگیرند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار