فرمانده کل سپاه:

توسعه تسلیحات ما منطبق بر شناخت واقعی از نقاط ضعف و قوت دشمن است

سرلشکر سلامی سطح رزمایش‌های سپاه را وسیع و با سناریوپردازی بر اساس دشمنان واقعی توصیف کرد و گفت: توسعه تجهیزات و تسلیحات ما منطبق بر تهدید و شناخت واقعی از نقاط ضعف و قوت دشمن است.
کد خبر: ۴۰۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ - 28July 2020

توسعه تسلیحات ما منطبق بر شناخت واقعی از نقاط ضعف و قوت دشمن استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۴ سپاه که از صبح امروز در منطقه عمومی خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز شده است، اظهار داشت: سیاست‌های ما برای صیانت از منافع حیاتی ملت عزیز ایران دفاعی است، به این مفهوم که ما از ابتدا به هیچ کشوری تهاجم نخواهیم کرد، اما در تاکتیک و عملیات کاملاً تهاجمی هستیم.

وی با تأکید بر اینکه فضای عمل ما در سطح راهبردی دفاعی است، اما در سطوح عملیات و تاکتیک سراسر تهاجم هستیم، افزود: آنچه امروز در این رزمایش در سطح نیرو‌های هوافضا و دریایی به نمایش درآمد، سراسر تهاجمی بود. 

سردار سلامی با بیان اینکه در سطح عملیات و تاکتیک هجومی هستیم و ابتکار عمل را به دست می‌گیریم، گفت: تهاجم به واحد‌های شناوری دشمن در صورتی که بخواهند تعرضی به منافع ما داشته باشند، با ترکیبی از عملیات تهاجم موشکی و رزم واحد شناوری در سطح دریا همراه با مین‌ریزی آفندی توسط شناور‌های هجومی در این رزمایش به نمایش درآمد.

وی با تأکید بر اینکه از تاکتیک‌های هجومی به استراتژی دفاع می‌رسیم، عنوان کرد: به‌منظور تمرین سطوح رزمی در عملیات‌های مشترک بین نیرو‌های چندگانه سپاه و اطمینان یافتن از صیانت مقتدرانه از منافع حیاتی ملت عزیز ایران، این رزمایش‌ها را برگزار می‌کنیم.

فرمانده کل سپاه در ادامه گفت: ترکیبی از مهارت و فن درست و تکنیک صحیح بکارگیری تجهیزات، تاکتیک‌های ابتکاری مبتنی بر خلاقیت و نوآوری در میدان عمل، فضای رزمایش‌های ما را شکل می‌دهد تا در شرایط واقعی با ابهام مواجه نباشیم.

سرلشکر سلامی سطح رزمایش‌های سپاه را وسیع، نزدیک به واقعیت و با سناریوپردازی بر اساس دشمنان واقعی عنوان و بیان کرد: توسعه تجهیزات و تسلیحات ما منطبق بر تهدید و شناخت واقعی از نقاط ضعف و قوت دشمن است؛ دکترین دفاعی ما بر پایه تولید تجهیزات بومی بوده و در هر رزمایش نسبت به رزمایش قبل کیفیت تجهیزات به‌روز شده و تجهیزات تولید جدید را در معرض آزمایش قرار می‌دهیم و آن را در میدان واقعی به کار می‌گیریم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها