مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد خبر داد؛

اجرای طرح «غدیر تا مباهله» در یزد

حجت‌الاسلام «علیرضا نجیمی»، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از اجرای طرح «غدیر تا مباهله» به منظور احیای ایام سرور اهل بیت (ع) و با در نظر گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۰۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰ - 28July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «علیرضا نجیمی»، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سازمان برنامه‌های متعدد در مناسبت‌های مذهبی و همچنین ویژه برنامه عید غدیر را با تهیه دستورالعمل‌هایی که هم راهگشاست و هم می‌تواند سلامت مردم را به دنبال داشته باشد، در حوزه فرهنگی و تعظیم شعائر الهی و همچنین آداب و رسوم یزدی‌ها و درنظرگرفتن شرایط حاکم بر کشور، با خلاقیت و ابتکار و نوآوری دنبال می‌کند.

وی از برگزاری مراسم دعای عرفه در استان خبر داد و گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا قطعا اعمال این ایام به پرشوری سال‌های گذشته نخواهد بود اما برپایی مراسم دعای عرفه در سطح استان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در فضای باز و با توجه به گرمای هوا در زمان عصر و به صورت کوتاه برگزار خواهد شد.

نجیمی افزود: قبل از برگزاری هر مراسم توصیه‌های بهداشتی در فضای مجازی و به صورت مکتوب در اختیار متولیان امر قرار داده می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هر سال در ایام مناسبت‌های ملی و مذهبی افرادی نسبت به نذورات اقدام می‌کردند امسال در طرحی مقرر شده هزینه این اقدامات برای تهیه ماسک در نظر گرفته شود تا شاید بخشی از جامعه که توان خرید ماسک را ندارند از طریق خیران تامین شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد در شعائر دینی سرآمد و در کشور به دارالعباده معروف است گفت: اکنون اشعار، ملودی و سبک عزاداری مردم یزد برای اکثر استان‌ها الگو شده و از آن الگوبرداری می‌کنند و البته در کنار این برنامه‌ها و عزاداری برای اهل بیت باید به موالید و روزهای شادی که به آنها تعلق دارد، توجه بیشتری صورت گیرد.

وی از اجرای طرح «غدیر تا مباهله»، در روزهای ۱۸ تا ۲۵ ذی‌الحجه در استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در بخشی از بدنه استان به دلیل استقبال زودهنگام از ماه محرم، فضای عزاداری زودتر در شهر حاکم می‌شود و مردم فضای شهر را متناسب با عزای سیدالشهدا تزیین می‌کنند، لذا در این طرح به دنبال احیای سنت غدیر تا مباهله هستیم و به صورت پایلوت در کشور تسری دهیم و بر تعداد ایام سرور اهل بیت بیفزاییم.

نجیمی ارائه مدل‌های مختلف در اجرای این طرح به اقشار مختلف و افراد تاثیرگذار، اهدای کتاب در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و حمایت از نویسندگان استان، طرح «هر خانه یک پرچم»، اجرای برنامه از سوی مبلغان در فضای مجازی، تشویق به برپایی جشن‌های خانگی از عید قربان تا مباهله با حضور اعضای خانواده، برپایی کاروان‌های شادی  در سطح استان و با حضور افراد محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در نظرگرفتن شرایط کنونی را از جمله برنامه‌های این طرح دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار