اعلام برنامه‌های دهه امامت و ولایت در آذربایجان‌شرقی

حجت‌الاسلام «کاملی‌فر»، دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر آذربایجان‌شرقی برنامه‌های دهه امامت و ولایت در استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۰۸۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲ - 29July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن کاملی‌فر»، دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر آذربایجان شرقی واقعه غدیر را موجب وحدت مسلمانان خواند و اظهار داشت: اگر واقعه غدیر به خوبی تبیین می‌شد جهان اسلام این همه دچار مشکل و اختلافات نبود، همچنان که اگر غدیر مورد غفلت واقع نمی‌شد عاشورا اتفاق نمی‌افتاد.

وی افزود: همه وظیفه دارند غبار غربت را از چهره غدیر با تبیین فرهنگ و اهداف آن بزدایند چرا که در تاریخ اسلام رویدادی مانند آن مهم نیست، رویدادی که دین با آن کامل و نعمت تمام شده و موجب خشنودی خدا و ناامیدی دشمنان شده است.

کاملی‌فر در ادامه با اشاره به اهمیت اطعام غدیری در روز غدیر خم از اجرای طرح هر خانه یک غذا برای اطعام نیازمندان خبر داد و افزود: مردم با پخت و اهدای آن به نیازمندان می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

وی، راه‌اندازی پویش‌های مردمی در فضای‌مجازی، برگزاری مسابقه و دلنوشته غدیر، برپایی کارگاه‌های عمومی و تخصصی غدیرشناسی، ترویج حفظ خطبه غدیر از طریق مسابقه، تجلیل از سادات شهید و مدافعان حرم، تجلیل از خادمان و برگزای همایش ویژه پیرغلامان علوی، برگزاری مسابقه کتابخوانی و نامگذاری طرح‌های مهم شهرداری به نام امیرالمومنین و غدیر از جمله برنامه‌های دهه امامت و ولایت امسال برشمرد.

حجت الاسلام کاملی‌فر هدف اصلی بنیاد غدیر را تبلیغ رویداد غدیرخم و توجه دادن افکار به ضرورت نهادینه شدن این فرهنگ در جوامع اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: غدیر را باید به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم تا مانند عاشورا و اربعین، مردمی و ماندگار شود.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: تجلی غدیر ولایت‌فقیه است و غدیر، تلاش در جهت وحدت مسلمین است چرا که می‌تواند محور وحدت باشد و شبهاتی را که در مورد شیعه مطرح می‌کنند را برطرف سازد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار