نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان:

حق شهدا ادا شدنی نیست/ زنده نگه داشتن یاد و خاطرات شهدا کمتر از شهادت نیست

آیت الله «سید محمد شاهچراغی» گفت: حق شهدا ادا شدنی نیست و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست و باید یاد شهدا را زنده نگه داریم.
کد خبر: ۴۰۸۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸ - 30July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان  به همراه جمعی از رزمندگان عملیات مرصادبه مناسبت گرامیداشت عملیات مرصاد، با آیت الله «سید محمد شاهچراغی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان دیدار کردند.

آیت الله «سید محمد شاهچراغی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان در این دیدار با بیان این که حق شهدا  ادا شدنی نیست،  اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست  و باید  یاد شهدا را زنده نگه داریم.

وی با بیان این که همه  وظیفه داریم وصیت نامه شهدا که  چراغ راه است را مطالعه کنیم، ادامه داد: در کنار محافل خاطره گویی بخشی از وصیت نامه شهدا  بخصوص  شهدای  نوجوان بازخوانی شود  تا  نسل امروز با  اندیشه های رزمندگان  آشنا شوند .

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان در این دیدار گفت: دوران پرافتخار دفاع مقدس برگهای زرینی در خود دارد که در تاریخ ماندگار شده و از آنها به عنوان اوج مقاومت و ایثار رزمندگان در سال های دفاع مقدس یاد می‌شود.

وی گفت: رمز پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس اعتقاد قلبی آنها به خدا و اخلاص، خود باوری، مقاومت و ایستادگی، شجاعت، سلحشوری و پیروی محض از ولایت بود.

سلامی خاطر نشان کرد: کارنامه درخشان تیپ مستقل ۱۲ قائم (عج) استان سمنان در عملیات مرصاد با عنوان طلایه‌داران مرصاد و نقش آفرینی رزمندگان سمنانی منجر به پیروزی در عملیات مرصاد و ناکامی دشمن و منافقین شد.

وی نقش رزمندگان استان سمنان را در عملیات غرورآفرین مرصاد بسیار ویژه و قابل توجه دانست و گفت: استان سمنان 68 شهید را در عملیات مرصاد تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و  ایستادگی و ایثار رزمندگان استان سمنان در عملیات غرورآفرین مرصاد، نقشه شوم  منافقان را درهم شکست.

این مسئول  با بیان این که رزمندگان استان سمنان در عملیات مرصاد از خود سابقه ای درخشان برجای گذاشتند که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سفر تاریخی خود به سمنان به نیکی از آن یاد کردند، ادامه داد: مقام معظم رهبری در جریان سفر به استان سمنان در آبان ماه سال ۱۳۸۵ در جمع ایثارگران فرمودند:« تیپ قائم (عج) در عملیات مرصاد نقش مهمی ایفا کرد. شنیدم نقش تیپ قائم (عج) در عملیات مرصاد آن‌چنان بود که اگر نبود، دشمن ممکن بود تا کرمانشاه بیاید. آن که ایستاد؛ تیپ قائم (عج) بود. این‌ها در تاریخ می‌ماند.»

سلامی به چهلمین سالگرد دفاع مقدس نیز اشاره کرد و افزود: گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، نه تنها فرصتی برای تجدید خاطره ها و یاد این ایام مبارك است، بلكه رسالتی بس عظیم بر عهده تمامی مردم و به ویژه نهادهای فرهنگی و سیاسی است تا با ارج نهادن به افتخارات این دوران، نسبت به ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت برنامه ریزی های مدون و تاثیرگذاری را به مورد اجرا بگذارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: امسال  در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، برنامه‌های متنوعی برای تمامی سال در نظر گرفته‌ایم و تاکنون نیز 2000 برنامه به دبیرخانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس ارسال شده که مشارکت و حضور فعال اقشار، اصناف و دستگاه‌ها اجرایی با محوریت حضور مردم و جوانان از اهداف برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در بازه زمانی سوم خرداد تا ایام دهه فجر است.

حق شهدا  ادا شدنی نیست/زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهد

حق شهدا  ادا شدنی نیست/زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها