سردار کوثری:

آمریکایی‌ها چشم دیدن حتی یک نیروی ایرانی را در منطقه ندارند

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۴ و واکنش آمریکایی‌ها به این موضوع گفت: آمریکایی‌ها حتی نمی‌توانند یک نیروی آماده را در منطقه ببینند چراکه می‌خواهند یکه‌تازی خود در این منطقه را همچنان حفظ کنند.
کد خبر: ۴۰۸۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶ - 29July 2020

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار اسماعیل کوثری مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۴ در مصاحبه با «رادیو گفت‌وگو» اظهار داشت: به طور طبیعی نیرو‌های مسلح هر کشوری از جمله ایران که دشمنان کمی نیز ندارد و دولت متجاوزگری چون آمریکا نیز در منطقه حضور دارد و باعث ایجاد ناامنی است، همواره تلاش دارد که آمادگی خود را حفظ کند و دشمنان باید متوجه شوند که شرایط مانند گذشته نیست.

وی با بیان اینکه باید آمادگی خود را در تمام زمینه‌ها به صورت دقیق و لحظه‌ای حفظ کنیم تا اگر دشمن خواست کوچکترین حرکتی در منطقه انجام دهد، بتوانیم پاسخ آن را سریع بدهیم، تصریح کرد: رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۴ بر اساس یک برنامه‌ریزی قبلی برگزار شده و ضرورت داشته که در این مقطع و در تمام سطوح انجام شود.

وی گفت: قطعاً انجام این مانور‌های مشترک که در راستای تمرین و آماده‌سازی نیرو‌های مسلح کشور انجام می‌شود، امری لازم و ضروری است و اگر انجام نشود ممکن است در روز مبادا، این عدم آمادگی برای ما مشکلی ایجاد کند

کوثری ادامه داد: در این رزمایش‌ها سلاح‌های جدیدی که توسط متخصصان کشور ساخته شده‌اند مورد امتحان و آزمایش قرار می‌گیرد.

این نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها نمی‌توانند یک نیروی آماده در منطقه را ببینند و می‌خواهند به یکه‌تازی شأن در منطقه همچنان ادامه دهند، گفت: در همین چارچوب آمادگی نیرو‌های مسلح ایران باعث عصبانیت آن‌ها شده‌اند.

سردار کوثری خاطرنشان کرد: آمادگی نیرو‌های مسلح ایران یک جنبه بازدارندگی برای خود این نیرو‌ها دارد و از طرف دیگر به دشمنان این پیام را ارسال می‌کند که نمی‌توانند به راحتی هر کاری را در منطقه انجام دهند.

مشاور فرمانده کل سپاه ادامه داد: ایران برای دفاع از منافع خود با کسی رودربایستی ندارد و برای اینکه نیرو‌های مسلح کشور آمادگی بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند بر اساس یک سناریوی واقعی این رزمایش و تمرین‌ها انجام می‌شوند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار