یادواره 4 شهید روستای حاجی‌آباد برگزار شد

درایام الله دهه مبارک فجر یادواره 4 شهید روستای حاجی‌آباد تربت‌جام با حضورمسئولان، علما و قشرهای مختلف مردم در محل مسجد جامع این روستا برگزار شد.
کد خبر: ۴۰۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰ - 11February 2015

یادواره 4 شهید روستای حاجی‌آباد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، در این محفل سراسر معنوی امامجمعه تربتجام با تبریک دهه فجروگرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: شهدا گرچه ازنظر جسمی وحیات مادی در بین ما نیستند، اما آثار وضعی و اهداف آنان تا ابد ماندگاراست و هرچه زمان بگذرد کهنه نمیشود، بلکه زندهترند.

حجتالاسلام موسوی فر افزود: در طول تاریخ بعد از رسول گرامی اسلام (ص)، آنچه اسلام و مکتب را حفظ کرد روش و منش و مسیر شهدا بود. بنابراین در شهرستان تربتجام سنت حسنه گرامیداشتهای شهدا، این سیره نبویه (ص)، علویه (ع) وقائمیه (عج) هرسال به مناسبتهای مختلف انقلاب باعظمت و باشکوه برگزار میشود که در نوع خود کمنظیر است.

وی خاطرنشان کرد: در این محافل و مجالس زمینه برای آنچه چه که شهدای عزیز چه در امور دنیوی و چه در امور اخروی دنبال کردند فراهم میشود.

وی افزود: شهدا اهل مسجد بودند، انس با قرآن داشتند، بانهج البلاغه مأنوس بودند، انس باکربلاوخطابه هاوحماسه های حسینی داشتند، این رمز ماندگاری شهداست.

وی ادامه داد: برگزاری این یادوارهها، اقامه عزای اهلبیت همچون عزاداری امام حسین (ع)، امام صادق (ع)، حضرت زهرا (س) در فاطمیه اول و دوم تا به امروز از برکات این انقلاب بوده است و باعث طراوت و شادابی کشور اسلامیمان شده است. و جمهوری اسلامی ایران بعد از گذشت سیوشش سال از پیروزی انقلاب هنوز همان خط و مشی سال 1357 را دنبال میکند و این ازآثار وضعی شهداست.

وی در بخش پایانی سخنانش تأکید کرد: جا دارد در طول سال اینگونه یادوارهها و همچنین بزرگداشت شهدا باهدف تداوم استقلال و آزادی کشور و کم رنگ کردن طمع دشمنان وجهان خواران برگزار شود.

در پایان این مراسم شرکتکنندگان با حضور بر مزار 4 شهید روستای حاجیآباد با قرائت فاتحه ونثارشاخه گل یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار