مدیر بخش فیلمسازان بسیجی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت:

جشنواره فیلم مقاومت فرصتی برای ترویج فرهنگ مقاومت در کشور است

«انسیه شاه‌حسینی» گفت: با برگزاری جشنواره فیلم مقاومت می‌خواهیم فرهنگ مقاومت را در کشور رواج دهیم زیرا همه مشکلات به این خاطر است که ما را از فرهنگ جبهه و مقاومت دور شده‌ایم.
کد خبر: ۴۰۸۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴ - 29July 2020

به گزارش دفاع‌پرس از یاسوج، نشست شورای سیاست‌گذاری شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در کهگیلویه و بویراحمد امروز در سالن جلسات  ستاد تخصصی اقشار سپاه فتح برگزار شد.

«انسیه شاه‌حسینی» مدیر بخش فیلمسازان بسیجی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در این نشست به شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: جشنواره  دفاع مقدس هر سال برگزار می‌شد و دفاتر بسیج از طریق تلویزیون و رسانه‌های جمعی شاهد و ناظر بودند اما با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت، بسیج نیز در این عرصه وارد شد.

وی افزود: جشنواره مقاومت بهانه‌ای شد تا از فرصت‌ها استفاده و در هر استان، این جشنواره را برگزار کنیم و در کنار آن نیز بحث آموزش فیلم‌سازی و فیلمنامه‌نویسی را داشته باشیم.

مدیر بخش فیلمسازان بسیجی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت گفت:  هفته دفاع مقدس از 31 شهریور آغاز تا ششم مهرماه ادامه دارد و تمام  دفاتر بسیج در 32 استان کشور فعال خواهند بود و آثار هنرمندان در قالب فیلم کوتاه، مستند، فیلم بلند و ... از طریق داوران استان انتخاب و به آثار برگزیده در تهران جوایزی اهدا می‌شود.

شاه‌حسینی بیان کرد: باید همه فیلم‌های جشنواره فیلم مقاومت در استان‌های مختلف کشور نمایش داده شود تا هنرمندان با آثار هنری یکدیگر آشنا شوند.

وی افزود: در پایان، منتخبان جشنواره فیلم مقاومت در تهران داوری و پنجم آذر مصادف با آغاز هفته بسیج در مراسم شهید حاج قاسم سلیمانی که در کرمان برگزار می‌شود آثار برگزیده نهایی مشخص می‌شوند.

شاه‌حسینی در دفاع از هنرمندان فیلمسازی که تازه به این عرصه ورود پیدا کرده‌اند، نیز گفت: هنرمندان فیلمساز و علاقه‌مند به فیلمنامه‌نویسی باید در استان‌های مختلف کشور تشویق شوند، به آنها بها داده شود و اعتماد به نفس آنها را بالا برد.

این فیلم‌ساز مطرح دفاع مقدس ابراز کرد: با برگزاری جشنواره فیلم مقاومت می‌خواهیم فرهنگ مقاومت را در کشور رواج دهیم زیرا همه بدبختی‌های این مملکت به این خاطر است که ما را از فرهنگ جبهه و مقاومت دور کرده‌اند و باید تلاش کنیم که به این تفکر و فرهنگ برگردیم.

«ربیع‌الله اصالت‌فر» رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: جشنواره فیلم مقاومت در دو بخش برگزار، که اولین آن در هفته دفاع مقدس و بخش پایانی در هفته بسیج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره باهدف بسط و گسترش گفتمان جهانی سینمای انقلاب اسلامی و مقاومت برگزار می‌شود، عنوان کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در بخش داستانی شامل فیلم سینمایی، تله فیلم، کوتاه، پویانمایی و نماهنگ و در بخش مستند شامل فیلم بلند و کوتاه ارسال کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۳۱ شهریور به نشانی یاسوج، گلستان پنج، سازمان بسیج هنرمندان تحویل دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار