قانونگذار ارشد آلمانی:

کاهش شمار نظامیان آمریکا موجب تضعیف ناتو می‌شود

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس آلمان در واکنش به تصمیم تازه پنتاگون برای کاهش شمار نیروهای آمریکا در این کشور گفت، با توجه به تحولات غرب آسیا و تحرکات روسیه، این مسئله به تضعیف ناتو منجر می‌شود.
کد خبر: ۴۰۸۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲ - 29July 2020

کاهش شمار نظامیان آمریکا موجب تضعیف ناتو می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، به دنبال اعلام رسمی آمریکا در روز چهارشنبه مبنی بر کاهش شماری از نیروهای خود در آلمان، یکی از هم حزبی‌های ارشد «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان واکنش نشان داد و گفت که این اقدام منجر به تضعیف ناتو می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «نوربرت روتگن» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس آلمان در مصاحبه بایکی از رسانه‌های این کشور گفت: «خروج این نیروها از آلمان، به جای تقویت ناتو منجر به تضعیف آن می‌شود.»

این مقام ارشد آلمانی اظهار داشت: «با توجه به تحرکات روسیه و کشمکش‌های کنونی در خاورمیانه، اثر بخشی ارتش آمریکا نه تنها افزایش نیافته بلکه کاهش می‌یابد‌.»

وزارت دفاع آمریکا چهارشنبه اعلام کرد که علاوه برکاهش شمار نیروهای خود در آلمان، قصد دارد مرکز فرماندهی خود در اروپا را به بلژیک انتقال دهد.وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد ۶۴۰۰ نیروی آمریکایی از آلمان به کشور خود بازمی‌گردند و چند هزار سرباز دیگر نیز به دیگر کشورهای اروپایی منتقل می‌شوند.

تصمیم «دونالد ترامپ» برای خارج کردن نظامیان از آلمان به دلیل عدم هزینه کردن کافی برلین در زمینه دفاعی است. در حالی که آمریکا از کشورهای ناتو خواسته تا دست کم ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را در زمینه دفاعی هزینه کنند آلمان تنها ۱.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف هزینه‌های دفاعی می‌کند.

«مت رامنی» از سناتورهای جمهوریخواه آمریکا نیز در واکنش به تصمیم تازه پنتاگون، آن را «اشتباه فاحش» خواند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار