رزمایش نیروی دریایی آمریکا و ترکیه در مدیترانه

وزارت دفاع ترکیه از برگزاری رزمایشی مشترک با ناو گروه «یو‌اس‌اس آیزنهاور» ایالات متحده در مرکز و شرق دریای مدیترانه خبر داد.
کد خبر: ۴۰۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴ - 29July 2020

رزمایش نیروی دریایی آمریکا و ترکیه در مدیترانهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، وزارت دفاع ترکیه روز چهارشنبه از برگزاری رزمایش مشترک با نیروی دریایی آمریکا در مرکز و شرق دریای مدیترانه خبر داد.

به نوشته روزنامه «حریت» وزارت دفاع ترکیه در حساب توییتری خود اعلام کرد که یگان‌های دریایی این کشور روز سه شنبه یک رزمایش مشترک با ناوگروه «یو اس اس آیزنهاور» آمریکا را در مرکز و شرق دریای میداترانه برگزار کردند. وزارت دفاع ترکیه به جزییات بیشتر این رزمایش و اهداف آن هیچ اشاره‌ای نکرده است.

این در حالی است که یونان نیز طی روز‌های گذشته رزمایشی دریایی را با ناو گروه آیزنهاور برگزار کرد. ارتش یونان در راستای افزایش میزان آمادگی خود یک رزمایش دریایی را با ناوگروه آمریکا در «دریای مدیترانه» برگزار کرده است. بنابر اعلام «مرکز فرماندهی ناوگان ششم دریایی آمریکا» در شهر «ناپل» در ایتالیا، ناو گروه آیزنهاور در روز‌های گذشته رزمایشی را در دریای مدیترانه با نیروی دریایی یونان برگزار کرد.

این تمرین شامل مانور‌های تاکتیکی، تمرین‌های مخابراتی و پدافند هوایی بود و آنطور که ناوگان ششم دریایی آمریکا اعلام کرده هدف از آن ارزیابی توانایی آمریکا برای حمایت از شرکایش در ناتو، دفع حملات دشمنان و دفاع از منافع ایالات متحده انجام شده است. از سوی یونان ناوچه «ایچ ان اژه» که نقش یگان پدافند هوایی را در این رزمایش را بر عهده داشت در این رزمایش مشارکت داشت.

یونان در حالی سرگرم افزایش قابلیت‌های نظامی است که طی هفته‌های گذشته بر دامنه تنشهایش با ترکیه افزوده شد. وزیر امور خارجه یونان چندی قبل با انتقاد از تحرکات تازه ترکیه گفت رفتار غیر قانونی ترکیه در شرق دریای مدیترانه انسجام ناتو و روابط آنکارا با ناتو را تهدید می‌کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از میانجیگری آلمان، اندکی از تنش‌های بین ترکیه و یونان کاسته شده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها