مدیرکل بیمه سلامت مازندران تأکید کرد؛

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف برای مقابله با مواد مخدر

«رسول ظفرمند» گفت: باید از تمامی ظرفیت‌ها برای مقابله با مواد مخدر و پدیده شوم اعتیاد استفاده کرد.
کد خبر: ۴۰۸۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴ - 30July 2020

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های همگانی برای مقابله با مواد مخدربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «رسول ظفرمند» مدیرکل بیمه سلامت مازندران پیش از ظهر امروز در نشست مشترک با دبیر و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: ظرفیت‌های بالقوه و فراوانی در سیستم‌های مختلف بهداشتی، درمانی وجود دارد که می‌توان با استفاده از تمامی این ظرفیت‌ها برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد و مواد مخدر استفاده کرد.

ظفرمند افزود: سازمان بیمه سلامت در راستای رسالت خود، در زمینه درمان بیماران معتاد کمک‌های خوبی را ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: اعتیاد به مواد مخدر به عنوان یکی از مشکلات و معضلات بهداشتی و اجتماعی همچنین اقتصادی، به عنوان تهدیدی برای جوامع محسوب شده و موجب بروز مشکلات عدیده اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه می‌شود و بر همین اساس مقابله و مبارزه با سوداگران و اعتیاد، اقدامی راهبردی و موجب تقویت بنیان‌های اساسی جوامع است و بیمه سلامت در بحث حمایت‌های درمانی در کنار ستاد مبارزه با مواد مخدر خواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران افزود: فرد معتاد را باید به عنوان یک بیمار در نظر بگیریم و با همکاری و آگاه سازی مردم این بیماری را در جامعه به حداقل برسانیم.

وی استفاده از راهبردهای مختلف در مبارزه با مواد مخدر مانند شناخت پتانسیل و ظرفیت‌های متعدد نظیر استفاده از ظرفیت بزرگ پزشک خانواده و پرونده سلامت جهت رصد بیماران معتاد همچنین جلب مشارکت‌های عمومی در مقابله با اعتیاد را از جمله اقدامات بسیار مهم و اساسی برشمرد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران از تلاش دستگاه‌ها و نهادهای فعال در این حوزه تقدیر و تشکر کرد و گفت: از همه افراد و گروه‌ها و تأثیرگذاران جامعه انتظار داریم تا برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد نقش آفرینی کنند.

وی همچنین خواستار افزایش سطح آگاهی و حساسیت مردم نسبت به خطرات مواد مخدر، در مقابل این پدیده شوم شد.

«احمد مظفری» دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز ضمن تقدیر از مجموعه حمایت‌ها و خدمات بیمه سلامت به بیماران معتاد گفت: با استفاده از ظرفیت پزشک خانواده و پرونده سلامت می‌توان به بهبود وضعیت سلامت و درمان معتادان کمک شایانی کرد که این امر در کنترل و کاهش آسیب‌های فردی و اجتماعی نقشی مهم و اساسی دارد.

وی تاکید کرد: در استان بیش از 60 هزار نفر از معتادان تحت درمان داروهای آگونیست هستند و سیاست ستاد مبارزه با مواد مخدر تلاش در راستای کاهش مصرف مواد پر خطر و حرکت به سوی مواد مخدر کم خطر و سنتی و در نهایت ترک اعتیاد است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها