اطلاعات عراق ۸ تروریست داعشی را در کرکوک دستگیر کرد

نیروهای اطلاعات عراق هشت داعشی تحت تعقیب را که در حملات تروریستی سابق در این کشور شریک بودند در استان کرکوک دستگیر کردند.
کد خبر: ۴۰۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴ - 30July 2020

اطلاعات عراق ۸ تروریست داعشی را در کرکوک دستگیر کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سازمان اطلاعات وابسته به وزارت کشور عراق امروز از دستگیری هشت تروریست در استان کرکوک خبر داد.

در بیانیه این نهاد آمده است: «از طریق پیگیری مستمر واحدهای مسئول و دریافت اطلاعات محرمانه، نیروهای اطلاعات وزارت کشور موفق شدند هشت تروریست را در مناطق مختلف استان کرکوک دستگیر کنند».

براساس گزارش پایگاه خبری موازین نیوز عراق، این تروریست‌ها بر اساس ماده چهار مربوط به عناصر وابسته به داعش تحت پیگرد قرار داشتند.

بر اساس این بیانیه، تروریست‌ها در بازجویی اولیه، به وابستگی خود به گروه‌های تروریستی و مشارکت در چندین حمله تروریستی علیه نیروهای امنیتی و ایجاد ناامنی در مناطق مختلف استان کرکوک در ایام حضور تروریست‌های داعش در آنجا اعتراف کرده‌اند.

تروریست‌های دستگیر شده پس از بازجویی‌های اولیه تحویل دستگاه قضایی شدند تا پرونده تحقیق درباره آن تکمیل و طبق قانون مجازات شوند.

پیشتر «ابوعلی البصری» مدیر کل اطلاعات وزارت کشور عراق گفته بود که بخش اطلاعات این وزارتخانه با هماهنگی فرماندهی عملیات مشترک (وابسته به وزارت دفاع) طی دو ماه گذشته (می و ژوئن) عملیات‌های بی‌سابقه‌ای را انجام داد که طی آن حدود ۴۱۹ تروریست مرتبط با داعش بازداشت شدند.

کارشناسان امنیتی عراق با هشدار درباره بازگشت تروریست‌ها به مثلث دیالی-کرکوک و صلاح‌الدین تأکید می‌کنند که این مناطق به اجرای عملیات امنیتی جدید نیاز دارد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار