هراس نظامیان آمریکا از برگزاری رزمایش دریایی و موشکی پیامبر اعظم(ص) در تنگه هرمز

نماینده مردم بندرعباس در مجلس معتقد است هشدار آمریکایی‌ها به ایران درباره برگزاری رزمایش نظامی در خلیج فارس به علت هراس آنها از تقویت نیروهای نظامی کشورمان است.
کد خبر: ۴۰۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰ - 30July 2020

هراس نظامیان آمریکا از برگزاری رزمایش دریایی و موشکی پیامبر اعظم(ص) در تنگه هرمزبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، احمد مرادی در گفت‌وگویی، با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ دریایی و موشکی پیامبر اعظم(ص) در آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز، گفت: نیروهای مسلح و وزارت دفاع این اختیار را دارد که برای نشان دادن قدرت دفاعی و تمرین آمادگی خود در برابر تهدیدات دشمن، مانورهای نظامی را برگزار کند که در سراسر دنیا نیز این اقدام حق قانونی است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مانورهای نظامی در حوزه خلیج فارس، دریای عمان و حتی مرزهای خشکی اقدامی قانونی و ضروری است که در بسیاری از کشورها نیز مشابه آن صورت می گیرد.

وی همچنین با اشاره به واکنش نیروهای نظامی آمریکایی حاضر در خلیج فارس نسبت به غیرمسئولانه دانستن رزمایش جمهوری اسلامی، بیان داشت: اینگونه اظهارنظرها درباره رزمایش نظامی جمهوری اسلامی به خاطر هراسی است که از تقویت نیروهای دفاعی ما دارند.

مرادی بر همین اساس تصریح کرد: قدرت نظامی جمهوری اسلامی روز به روز بیشتر می شود و این نویدی به کشورهای منطقه برای تأمین امنیت آنها است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی قصد هیچگونه دخالتی در امور کشورهای همسایه را ندارد، خاطرنشان کرد: با این حال خود را مسئول تأمین امنیت منطقه نسبت به تعرض کشورهای خارجی که چشم طمع به منابع آن دارند، می دانیم و معتقدیم ممانعت نیروهای نظامی خارجی از برگزاری رزمایش ها طبق هیچ قانون بین المللی قابل قبول نیست و ایران هرگاه صلاح بداند، نسبت به برگزاری رزمایش اقدام می کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها