تجمیع نیروهای آمریکایی در عراق، پشت پرده تعطیلی پایگاه‌های نظامی است

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی ها طی چند مدت گذشته تلاش کردند با تعطیلی پایگاه های نظامی کوچکشان در عراق به افکار عمومی این کشور اعلام کنند که قصد تجاوزگری ندارند.
کد خبر: ۴۰۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴ - 30July 2020

تجمیع نیروهای آمریکایی در عراق، پشت پرده تعطیلی پایگاه‌های نظامی استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، علیرضا سلیمی در گفت‌وگویی، در خصوص اهداف پشت پرده تعطیلی پایگاه‎های نظامی آمریکا در عراق، گفت: ایالات متحده در منطقه غرب آسیا مهمان ناخوانده تلقی می شود.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم کشورهای منطقه نیازی به دخالت بیگانگان برای تعیین سرنوشتشان ندارند، اظهار کرد: در واقع دولتمردان کاخ سفید باید پاسخ دهند چرا نظامیان آنها در عراق، سوریه و دیگر کشورها حضور دارند؟.

وی با بیان اینکه تجاوزگری های نظامی آمریکا و کشورهای همپیمانش موجب بروز تنش و تروریست پروری در منطقه شده است، ادامه داد: متاسفانه این مهم در حالیست که برخی کشورها با صرف دلارهای نفتی هزینه حضور تروریست های آمریکایی در منطقه را می پردازند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: آمریکایی ها طی چند مدت گذشته تلاش کردند با تعطیلی پایگاه های نظامی کوچکشان در عراق به افکار عمومی این کشور اعلام کنند که قصد تجاوزگری ندارند اما در پشت پرده درصدد تجمیع نیروهای خودشان هستند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع ایالات متحده برای حفاظت بیشتر از نظامیانش درصدد ایجاد تمرکز در میان پایگاه های نظامی ایجاد شده در عراق است.

ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش امروز شنبه پایگاه نظامی «بسمایه» عراق را رسما تخلیه کرد. اعلام خروج تروریست‌های آمریکایی از پایگاه بسمایه در نزدیکی بغداد در حالی است که طبق مصوبه پارلمان عراق تمامی تروریست‌های آمریکایی می‌بایست خاک این کشور را ترک کنند.

 منبع: خانه ملت

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها