با همت سازمان اتکای وزارت دفاع صورت گرفت؛

افتتاح نخستین فروشگاه عرضه کالا‌های ایرانی در ونزوئلا

در سال جهش تولید و در جهت افزایش صادرات غیر نفتی و با هدف کمک به تولید ملی اولین فروشگاه عرضه کالا‌های مصرفی ساخت ایران موسوم به «مگاسیس» در شهر کاراکاس پایتخت جمهوری بولیواری ونزوئلا افتتاح شد.
کد خبر: ۴۰۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ - 31July 2020

افتتاح نخستین فروشگاه عرضه کالا‌های ایرانی در ونزوئلابه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، فروشگاه «مگاسیس» با مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع بیش از دو هزار و  ۵۰۰ قلم انواع کالا‌های کاملا ایرانی شامل مواد غذایی، پوشاک، مواد سلولزی، انواع شوینده‌ها، مواد پلاستیکی و یک‌بارمصرف، انواع آجیل و تنقلات، تراکتور و... را جهت عرضه و فروش در خود جای داده است.

همزمان با افتتاح و شروع فعالیت فروشگاه «مگاسیس» درخواست‌های متنوعی از سوی تجار و بازرگانان این کشور جهت تأمین کالا‌های ایرانی نظیر انواع مصالح ساختمانی، تجهیزات کشاورزی و معدنی، دارو، تجهیزات و لوازم پزشکی، خودرو‌های ارزان‌قیمت و قطعات یدکی مربوطه، تراکتور باتری‌های خودرویی، ابزار یراق، شیرآلات و... صورت گرفته که بر همین اساس سازمان اتکا از تمامی تولید و صادرکنندگان ایرانی برای فروش کالا به سازمان اتکا و با حضور مستقیم جهت عرضه در فروشگاه اتکا و یا ایجاد نمایندگی فروش محصولات خود دعوت به عمل می‌آورد.

بر اساس این گزارش، فروش انواع کالا‌های مصرفی و صنعتی ساخت ایران غالباً با ارز‌های رایج بین‌المللی صورت می‌گیرد که انتظار می‌رود که تمامی تولیدکنندگان با استفاده از فرصت تجاری و بازرگانی ایجاد شده توسط سازمان اتکا ضمن اشتغال‌زایی و افزایش صادرات از درآمد ارزی و سودآوری قابل قبولی برخوردار شوند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران و مدیر عامل اتکا در این مراسم طی سخنانی با اشاره به روابط خوب دو کشور و سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه دو ملت، افتتاح این فروشگاه را اقدامی جهت مقابله با سیاست تروریسم اقتصادی آمریکا و حمایت از ملت ونزوئلا در دوره تشدید تحریم‌ها بیان کردند.

معاون وزیر خارجه ونزوئلا نیز در سخنانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت ونزوئلا تقدیر کرد و افتتاح فروشگاه ایرانی را نشانه شکست سیاست‌های تحریمی آمریکا دانست.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار