وندی شرمن:

سیاست ترامپ در قبال ایران شکستی دردناک و پرهزینه بوده است

مقام سابق وزارت خارجه آمریکا سیاست دولت فعلی این کشور علیه ایران را شکستی «دردناک و پرهزینه» توصیف کرده است.
کد خبر: ۴۰۸۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳ - 31July 2020

سیاست ترامپ در قبال ایران شکستی دردناک و پرهزینه بوده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «وندی شرمن»، قائم‌مقام اسبق وزارت خارجه آمریکا و سرپرست اصلی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای این کشور در مذاکرات با ایران در یادداشتی به شدت از سیاست خارجی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرده است.

شرمن امروز مقاله‌ای با عنوان «نابودی کامل سیاست خارجی در دوران ترامپ» در نشریه «فارن‌پالیسی» منتشر کرده و سیاست‌های دولت فعلی کشورش در حوزه‌های مختلف به خصوص در برابر روسیه، چین، ایران و کره شمالی را به باد انتقاد گرفته است.

مقام سابق آمریکایی در این مقاله شکست سیاست‌های دولت ترامپ در برابر ایران را «دردناک و پرهزینه» توصیف کرده است. او می‌نویسد: «در نتیجه شکست‌های ترامپ، خاورمیانه نسبت به زمان روی کار آمدن او از صلح فاصله بیشتری گرفته و به خیزش بعدی فلسطین نزدیک‌تر شده است؛ مردم کوبا و ونزوئلا با آینده‌‌ای تلخ‌تر روبرو هستند، وعده تجدید حیات آفریقا به حاشیه رانده شده و هیچ چالش واقعی در برابر روسیه یا چین وجود ندارد.»

شرمن، در ادامه اضافه کرده است: «سیاست ترامپ در برابر ایران، یک مثال دردناک و پرهزینه دیگر است. در مدت بیش از سه سالی که از خروج دولت ترامپ از توافق هسته‌ای می‌گذرد، ایران صاحب اورانیوم غنی‌شده بیشتر، تأسیسات هسته‌ای فعال بیشتر، فنوری‌های پیشرفته‌تر و زمان‌گریز کوتاه‌تری برای ساخت سلاح هسته‌ای است.»

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها