هشدار «پزشکان بدون‌مرز» درباره شیوع موج کرونا در یمن

سازمان پزشکان بدون مرز درباره احتمال شیوع گسترده کرونا در یمن هشدار صادر کرد و از شهروندان این کشور خواست تا جوانب احتیاط را رعایت کنند.
کد خبر: ۴۰۸۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵ - 01August 2020

هشدار «پزشکان بدون‌مرز» در باره شیوع موج کرونا در یمنبه گزارش گروه بین‌المل دفاع‎پرس، سازمان «پزشکان بدون‌مرز» در باره افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید 19 هشدار داد و از یمنی‌ها خواست جانب احتیاط را رعایت کنند.

«اوچی آی»، هماهنگ کننده این سازمان در استان «إب» یمن گفت که سازمان پزشکان بدون مرز به فراهم کردن بهترین امکانات و مراقبت پزشکی از مبتلایان کرونا در یمن ادامه می‌دهد.

وی در توییتر خود نوشت: «امیدواریم که مردم احتیاط کنند ولی متأسفانه این دقیقا آن چیزی نیست که ما در اینجا (یمن) شاهد آن هستیم. خیلی سخت است که آینده را پیش بینی کرد. ما نمی‌دانیم که آیا در اوج [پیک شیوع ویروس] هستیم یا پایین آن. همه نیاز داریم که احتیاط کنیم».

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، وزارت بهداشت یمن دیروز جمعه اعلام کرد که شش نفر در روز عید قربان بر اثر کرونا فوت کرده و دو مورد دیگر نیز مبتلا به این ویروس شده‌اند. تاکنون ۱۷۲۸ نفر در مناطق تحت کنترل دولت مستعفی به کرونا مبتلا شده‌اند.

حمله ائتلاف سعودی و اماراتی به یمن طی پنج سال گذشته باعث شده است که مراکز بهداشت و بیمارستان‌های یمن تخریب شده یا آسیب ببیند و همین مسئله کار کمک به مبتلایان به کووید ۱۹ و درمان آن را خیلی سخت کرده است و سازمان ملل بارها از گسترش موج شیوع کرونا و تلفات ناشی از آن در یمن هشدار داده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار