مجلس به دنبال مدیریت متمرکز شهری برای پاسخگو کردن مسئولان است

نماینده تهران در مجلس با اشاره به تلاش نمایندگان برای مدیریت متمرکز شهری به منظور پاسخگو کردن مسئولان گفت: باید مدیر عملیات میدانی حوادث مختلف در شهرها مشخص باشد تا مردم برای مشخص شدن وضعیت خود سرگردان نشوند.
کد خبر: ۴۰۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰ - 01August 2020

مجلس به دنبال مدیریت متمرکز شهری برای پاسخگو کردن مسئولان استبه گزارش گروه سایر رسانه‎های دفاع‌پرس، اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره لایحه مدیریت واحد شهری در مجلس یازدهم اظهار داشت: برخی اتفاقات باعث شده تا مدیریت واحد شهری را در کشورمان شاهد نباشیم که برای مثال می‌توانم به حادثه کلینک سینا اطهر اشاره کنم.

وی افزود: وقتی من عضو شورای شهر تهران بودم به عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری در این کلانشهر پی بردم؛ این ضعف در حوادث بیشتر دیده می‌شود و هیچکس جوابگوی مشکل به وجود آمده نیست.

شاکری گفت: مردم و مسئولان نمی‌دانند که در پی وقایع و حوادث ناگوار شهری به چه سازمان و ارگانی باید مراجعه کنند. زیرا دستگاه‌های اجرایی متعددی در شهرها وجود دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: مدیر میدانی حوادث در ایران وجود ندارد و ما عملاً شاهد اقدامات سازمان مدیریت بحران نیستیم. ضمن اینکه همه حوادث هم بحران محسوب نمی‌شود و برخی موضوعات فقط حادثه محسوب می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: باید مدیر میدان همه امور و اقدامات را هماهنگ کند و این نقیصه در حال حاضر منجر به بروز مشکلات و سرگردانی مردم شده است.

وی افزود: مردم و مصدومین و خانواده‌های آنها در هنگام بروز حادثه‌ نمی‌دانند به کجا مراجعه کنند که این سرگردانی برای کسبه و همسایگان وجود دارد که به دادستانی مراجعه کنند یا به شهرداری و یا به سازمان مدیریت بحران.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: بعد از بروز چند حادثه در شهر تهران وزیر کشور، شهردار تهران را به عنوان مدیر عملیات میدانی پایتخت منصوب کرد در حالیکه باید در کلیه مسائل شهری اینگونه نگریست و کاری کرد که مدیر اصلی در حوادث مشخص باشد.

شاکری گفت: باید همه کسانی که در شهر کار می‌کنند زیر نظر یک فرد اقدامات‌شان را انجام دهند و نمی‌تواند هر کسی کار خود را کرده و ما هم از شهردار بازخواست کنیم.

وی افزود: مدیریت یکپارچه شهری برای آن است که تمامی فعالیت‌های شهری با هم باشد چرا که دستگاه‌های مختلف ارائه کننده خدمات مانند آب، برق و گاز و حتی وزارتخانه‌های مختلف کار خود را انجام می‌دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در مسائل شهری فقط خود را ببینند و هماهنگی نباشد اتلاف منابع سنگینی رخ داده و مردم بهره‌وری لازم را مشاهده نمی‌کنند.

شاکری اظهار داشت: مدیریت جامع و یکپارچه شهری لایحه است ولی قطعاً نمایندگان مجلس به ویژه آنهایی که سابقه عضویت در شوراهای شهر و روستا را دارند در نهایی شدن آن بی‌تأثیر نبوده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: لایحه‌ درآمد پایدار، لایحه‌ ایمنی، لایحه جامع مدیریت یکپارچه شهری در دستور کار مجلس یازدهم بوده و تلاش داریم تا این اقدامات مختص به شهرها را پیگیری و نهایی کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار