جلسه هیئت امنای حرم شهدای گمنام کوه خضر نبی قم برگزار شد

جلسه هیئت امنای حرم شهدای گمنام کوه خضر نبی قم، عصر امروز به ریاست فرماندار قم در محل فرمانداری برگزار شد.
کد خبر: ۴۰۸۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳ - 01August 2020

جلسه هیئت امنای حرم شهدای گمنام کوه خضر نبی قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، جلسه هیئت امنای حرم شهدای گمنام کوه خضر نبی قم، با حضور اعضای هیئت امنا و به ریاست «مرتضی حیدری» فرماندار قم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به ضرورت حفظ و نگهداری میراث شهدای والامقام، گزارشی از روند تصویب طرح جامع و بهسازی محوطه یادمان شهدای گمنام خضر نبی (ع) ارائه کرد و آن را نمادی از فرهنگ آرمانی دفاع مقدس و شهدا برشمرد.

سید مجتبی سبحانی ثابت رئیس کمیته فنی هیئت امنای شهدی گمنام کوه خضر نبی (ع) نیز اظهار کرد: تاکنون چندین جلسه کمیسیون فنی تشکیل شده و شهرداری نیز اقدامات موثری در خصوص یادمان از جمله ساخت ۲۰ چشمه سرویس بهداشتی و ... انجام داده است.

وی افزود: در خصوص احداث حسینیه‌ای ویژه مراسم در جوار یادمان شهدا، طراحی‌های لازم صورت گرفته، اما برای ادامه کار نیاز به مصوبه هیئت امنا داریم.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم در ادامه تاکید کرد: مزار شهدا باید حریم داشته باشد و ضرورت دارد ایستگاه فرهنگی در اینجا دایر شود که با فعالیت‌های متناسب، غبار غربت را از این یادمان بزداید.

وی همچنین مقاوم سازی دیواره‌های بالایی و پایینی و زهکشی آب‌های سطحی را از جمله طرح‌های اولویت دار یادمان مزبور خواند.

حیدری فرماندار قم و رییس هیئت امنای حرم شهدای گمنام خضر نبی نیز تاکید کرد: شهرداری باید به گونه ای در بهسازی این یادمان و بوستان اطراف آن عالی عمل کند که نظیر نداشته باشد و ان شاءالله شرمنده شهدا نباشیم.

در ادامه جلسه، کارشناسان شهرداری و دیگر مسئولان حاضر دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را در خصوص بهسازی محوطه یادمان شهدای گمنام ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار