سردار شیخی تاکید کرد؛

ضرورت نگاه ملی به یادمان شهدای گمنام کلکچال

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان تهران گفت: بعضی از یادمان‌های شاخص به خصوص کلکچال از اهمیت ویژه‌ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برخوردار است و ضرورت نگاه ملی از سوی مسئولان دارد.
کد خبر: ۴۰۸۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴ - 02August 2020

نگاه ملی به یادمان شهدای گمنام کلگچالبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تهران، جلسه سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی‌اصغر محسن شیخی» مدیر‌کل حفظ آثار دفاع‌ مقدس استان تهران و شهردار منطقه یک تهران «سید حمید موسوی» در محل شهرداری برگزار شد.

در این دیدار سردار شیخی با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و ضرورت پاسداشت این حماسه در سطح جامعه اظهار داشت: اداره‌ها و مراکز فرهنگی وابسته به اداره‌کل، دارای ظرفیت زیادی برای فعالیت‌های فرهنگی به خصوص حفظ و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس هستند و باید توسط ارگان‌ها و نهادها از جمله شهرداری و فرمانداری‌ها برای پیشبرد اهداف حمایت شوند.

وی با تشریح ماموریت‌های بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در حوزه‌های آموزش، تاریخ شفاهی و همچنین یادمان‌های شهدای گمنام گفت: یکی از دغدغه‌های بنیاد تشکیل هیات امنای یادمان شهدای گمنام است که سیاست بنیاد مبنی بر حضور مردم در امر کمک، حفظ، نگهداری و مرمت است، اما بعضی از یادمان‌های شاخص به خصوص کلکچال از اهمیت ویژه‌ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برخوردار است و ضرورت نگاه ملی از سوی مسئولان دارد.

در ادامه شهردار منطقه یک ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا گفت: در بحث تاریخ نگاری جنگ، تمام صحنه‌های جنگ جهانی دوم از آن به صورت مستند تصویر وجود دارد و ما هم باید نسبت به شبیه‌سازی و اضافه کردن مستندات به کتب درسی وثبت فداکاری‌ها  و رشادت‌ها اقدام کنیم.

در پایان این نشست «سید حمید موسوی» در خصوص حفظ و نگهداری یادمان‌های شهدای گمنام منطقه یک به خصوص کلکچال قول مساعد داد و مقرر شد بازدیدی از این یادمان صورت پذیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار