مهدی ذاکری‌خمی:

وحدت، عامل پیروزی بر دشمنان است

فرمانده شهید «مهدی ذاکری‌خمی» در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: ملت مسلمان! از گروه و دسته دسته شدن جداً پرهیز کنید که با همبستگی کامل می‌توانید بر مفسدین آمریکا، شوروی، اسرائیل و دیگر جنایتکاران پیروز شوید و آماده‌ی حکومت بقیه‌ الله الاعظم (عج) باشید.
کد خبر: ۴۰۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ - 02August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بردسکن، شهید «مهدی ذاکری‌خمّی» در سوم مرداد سال 1343 در روستای «وطن» از توابع شهرستان گنبد کاووس چشم به جهان گشود.

شهید ذاکری به دلیل اینکه در خانواده‌ای روحانی بزرگ شده بود، گرایش خاصی به اسلام و اصول مذهبی داشت، لذا بعد از گذراندن دوره متوسطه به دلیل علاقه زیادی که به دروس حوزوی داشت، وارد حوزه علمیه شهرستان گنبد شد و که بعد چهار سال تحصیل در این مدرسه علیمه، جهت کسب علوم و معارف دینی به قم هجرت کرد.

خواندن قرآن و درک مفاهیم آن از تأکیدات شهید ذاکری بود. این شهید والامقام در مجالس عزاداری شرکت می‌کرد و خود را از خدمتگزاران ائمه (ع) می‌دانست.

با شروع جنگ تحمیلی، شهید ذاکری جزو اولین کسانی بود که آمادگی خود را برای رفتن به جبهه اعلام کرد. در مورد جنگ می‌گفت: «این جنگ بر ما تحمیل شده است و باید از شرف و ناموس خود دفاع کنیم و نگذاریم کشور به دست اجنبی‌ها بیفتد.»

شهید ذاکری به فرمان امام خمینی (ره)، برای دفاع از اسلام، مملکت اسلامی و رضایت خدا به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت. او در پشت جبهه نیز مردم را برای حضور در جبهه‌ها تشویق می‌کرد و کمک به جبهه را الزامی می‌دانست.

مهدی ذاکری در پنجم اسفند 1362 در حالی که فرماندهی گردان «صبار» تیپ 21 امام رضا (ع) را بر عهده داشت در عملیات «خیبر» در «جزیره مجنون» آسمانی شد. پیکر مطهر این فرمانده دفاع مقدس در روستای «خمی» از توابع شهرستان «بردسکن» به خاک سپرده شد.

وصیت‌نامه شهید

بسم رب الشهدا و الصالحین و الصدیقین

سلام بر مصباح هدایت، کشتی نجات، تشنه لب کربلا و سرور آزادگان؛ حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) که درس شجاعت و آزادگی و یکتاپرستی و چگونه جان دادن در راه خدا را به ما آموخت. سلام بر مهدی موعود (عج) و سلام بر نایب بر حقش؛ اسطوره‌ی تقوا و مقاومت و ایمان، امام امت خمینی کبیر و سلام بر تمامی شهدای اسلام و شما امت خمینی شهیدپرور امت مسلمان و حزب‌الله. من خودم را موظف دیدم که چند جمله‌ای به عنوان وصیت‌نامه بنویسم.

برادران و خواهران مسلمان! از شما می‌خواهم که به نماز خیلی اهمیت دهید و در نماز جماعت و جمعه شرکت کنید چون انقلاب ما برای اسلام و نماز بوده است.

ملت شهیدپرور! همان طور که امام عزیزمان فرمود: جنگ را سرلوحه‌ی همه امور قرار دهید و برای پیروزی در جنگ اهمیت قائل شوید.

از جهاد در راه خدا فراموش نکنید که رسول خدا می‌فرماید: افضل عمل المومن الجهاد فی سبیل الله و از جبهه که دانشگاه انسان‌سازی و اسلام است فراموش نکرده و به خدا توکل کنید. توکلت علی الله.

ملت مسلمان! از گروه و دسته دسته شدن جداً پرهیز کنید و همه یک حزب واحد شوید. همه، حزب‌الله را تشکیل دهید و به ریسمان الهی چنگ زنید و همه با هم و گوش به فرمان امام امت باشید که «یدالله‌ مع‌ الجماعه» و با همبستگی کامل می‌توانید بر مفسدین آمریکا و شوروی و اسرائیل و دیگر جنایتکاران پیروز شوید و آماده‌ی حکومت بقیه‌ الله الاعظم (عج) باشید.

هر وقت حرم اباعبدالله‌الحسین (ع) را در بغل گرفتید به یاد شهدای اسلام باشید که آرزوی همه‌ی شهدا زیارت مرقد امام حسین (ع) در این دنیا بوده است.

در این جا لازم است با شما صحبت کنم؛ ای پدر و مادر عزیز! سلام بر شما که چنین فرزندی را به جامعه اسلامی به عنوان یک پاسدار تحویل حسین زمان دادید، تا در راه اسلام جان فشانی کند و باعث افتخار شما است. پدر و مادرم! می‌دانم خیلی شما برای من زحمت کشیدید از شما می‌خواهم اگر نتوانستم زحمات شما را جبران کنم مرا ببخشید و حلالم کنید و اگر خدا توفیق شهادت نصیبم کرد و شهید شدم باید افتخار کنید که چنین فرزندی را که امانتی بود نزد شما از طرف خدای تبارک و تعالی به خودش باز گردانید و این را هم بدانید که شهادت افتخار بنده‌ی صالح و عاشق خدا است و اگر شنیدن شهادت من برای شما دشوار بود به فکر کسانی بیفتید که چندین فرزند را در این راه داده‌اند. به یاد خدا باشید و از خدا بخواهید که به شما صبر بدهد که ان الله مع الصابرین.

برادران! کارهایتان را برای رضای خدا انجام دهید و از او کمک و استعانت بخواهید و بر او توکل کنید که هر چه هست از اوست و به فکر آخرت باشید و دنیای زودگذر را فراموش کنید.

ای یاران مهدی (عج)! اگر جنازه‌ی من به دستتان نرسید بگویید الحمدالله. از برگزاری مجالس پر خرج جداً خودداری نموده، پول آن را به جبهه اختصاص دهید. همیشه خاضعانه و خاشعانه از درگاه ایزد متعال طول عمر رهبر کبیر انقلاب اسلامی را بخواهید و دعا کنید. امیدوارم به وظایف خود آشنا باشید و عمل نمایید. ان‌شاءالله

به امید پیروزی بر استکبار جهانی و ظهور مولایمان؛ مهدی آل محمد ان‌شاءالله موفق و مؤید باشید. به امید دیدار در روز موعود ان‌شاءالله درود بر امام زمان و نایب بر حقش.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار