رئیس سازمان زندان‌ها تأکید کرد؛

مشارکت مردم در حمایت از زندانیان

محمدمهدی حاج‌محمدی با بیان اینکه مراقبت از خانواده زندانی بخشی از فرآیند اصلاح و تربیت است، گفت: در انجمن حمایت از زندانیان باید به سمتی برویم که زمینه مشارکت بیشتر مردم فراهم شود.
کد خبر: ۴۰۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲ - 02August 2020

تاکید رئیس سازمان زندان‌ها بر مشارکت مردم در حمایت از زندانیانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «محمدمهدی حاج‌محمدی» رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در جلسه انجمن حمایت زندانیان مرکز اظهار داشت: زندانیان بخشی از عائله تحت تکفل نظام هستند و همین موضوع مسئولیت ما را به‌ویژه در رسیدگی به خانواده زندانیان سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و نوع نگرش ایشان نسبت به زندان و زندانی گفت: طبق فرمایش صریح ایشان، نباید طوری عمل کنیم که خدای‌ناکرده زندانی و خانواده او به واسطه عملکرد ما در زندان فاسد و بیچاره شود.

رئیس سازمان زندان‌ها بیان کرد: اگر بخواهیم در فرآیند اصلاح و تربیت که مأموریت اصلی ما در امر زندانبانی است، موفق باشیم، می‌بایست بخشی از دغدغه‌های زندانی را که مربوط به خانواده او است رفع کنیم و البته بخش عمده آن به عهده انجمن حمایت است.

حاج‌محمدی با بیان اینکه مراقبت از خانواده زندانی بخشی از فرآیند اصلاح و تربیت است، تصریح کرد: زندانی تا وقتی دغدغه خانواده و همسر و فرزند دارد، نمی‌توان انتظار داشت که آموزش‌های فرهنگی و مهارت‌آموزی در زندان‌ها تأثیر کامل روی او داشته باشد؛ چرا که فکر و ذهن او درگیر است.

وی با تأکید بر نقش انجمن حمایت در رفع این دغدغه‌ها گفت: کار زندان زدن پابند است، اما کار انجمن‌های حمایت پایبند کردن زندانی به وسیله محبت است.

رئیس سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم در رسیدگی به امور خانواده زندانیان تمرکز بهتری داشته باشیم، می‌توانیم در اجرای مأموریت‌هایمان نیز موفق باشیم.

حاج‌محمدی با تأکید بر پرهیز از امور سطحی و سطحی‌نگری گفت: همه فعالیت‌ها چه در زندان‌ها و چه در انجمن‌های حمایت از قبیل فعالیت‌های فرهنگی، اشتغال و… باید عمق داشته باشد تا شاهد تأثیرات بلندمدت آن در جامعه باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: گاهی یک اقدام و رسیدگی فوری و کمک حداقلی ما به خانواده زندانی از یک اتفاق ناگوار پیشگیری می‌کند.

رئیس سازمان زندان‌ها تصریح کرد: مبادا تعلل ما در انجام وظایف موجب تحمیل آسیب به خانواده زندانی شود.

حاج‌محمدی در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب حضور مردم در همه صحنه‌ها موجب گره‌گشایی بوده است؛ بنابراین در انجمن حمایت از زندانیان نیز باید به سمتی برویم که زمینه مشارکت بیشتر مردم و حضور گروه‌های جهادی بیشتر شود.

در ابتدای این جلسه «جبار باقری» مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز گزارشی از عملکرد این انجمن ارائه کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار