معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

مشارکت نخبگانی که به کشور بازگشتند در پروژه واکسن کرونا/ تولید واکسن امیدوارکننده پیش می‌رود

سورنا ستاری با بیان اینکه هنوز تردید‌هایی در کارساز بودن واکسن برای بیماری کرونا وجود دارد، گفت: ساخت این واکسن که در مرحله تست حیوانی است امیدوارکننده پیش می‌رود.
کد خبر: ۴۰۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴ - 03August 2020

مشارکت نخبگانی که به کشور بازگشتند در پروژه واکسن کرونا/ تولید واکسن امیدوارکننده پیش می‌رودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگویی در خصوص آخرین وضعیت قرارداد‌های حوزه واکسن که توسط محققان کشور در شرکت‌های دانش بنیان در حال اجراست، اظهار داشت: در حال حاضر شش واکسن در حال ساخت است که دو واکسن آن مربوط به کروناست.

وی افزود: یک الی دو تا از قرارداد‌های تولید این واکسن‌ها امیدوارکننده پیش می‌رود.

ستاری با بیان اینکه ایرانیان مقیم خارج که با استفاده از پلتفرم بنیاد ملی نخبگان به کشور بازگشته اند در یکی از پروژه‌های تولید واکسن کرونا فعالیت می‌کنند، بیان کرد: یکی از تیم‌هایی که به آن خیلی امیدوار هستیم مربوط به متخصصانی می‌شود که از خارج از کشور برگشتند و به طور جدی روی این واکسن مربوط به کرونا کار می‌کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: کرونا بیماری است که هنوز در آن شک و تردید‌هایی وجود دارد که واکسن کارساز باشد یا خیر؛ اما به هر حال برای ساخت آن تلاش می‌شود.

وی افزود: واکسن‌های مربوط به کووید ۱۹ هنوز وارد تست‌های بالینی نشده و در مرحله تست حیوانی هستند.

ستاری در خصوص پیشرفت تولید واکسن‌های کرونا عنوان کرد: معمولاً این موارد را اعلام نمی‌کنیم و به نظرم بهتر است که اعلام نهایی به عهده وزیر بهداشت باشد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها