رئیس اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش:

رویکرد ناشران دفاع‌مقدس از بخش دولتی به خصوصی تغییر کند

رئیس اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: کتاب‌های منتشره دفاع مقدس می‌تواند منبع اقتباس فیلم‌ها و سریال‌ها شوند. اگر رویکرد ناشران مکتوب دفاع مقدس از بخش دولتی به بخش خصوصی و برون‌سپاری تغییر کند، این موضوع تا حد زیادی حل می‌شود.
کد خبر: ۴۰۸۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳ - 03August 2020

رویکرد ناشران دفاع‌مقدس از بخش دولتی به خصوصی تغییر کندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سرهنگ صادق نیا مسئول انتشارات سوره سبز و رئیس اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با اشاره به وضعیت کنونی خاطره‌نویسی و خاطره گویی در حوزه دفاع مقدس اظهار داشت: قالب داستان و رمان یکی از بهترین قالب‌ها در انتقال مطالب است؛ در واقع داستان اهرمی است در اختیار نویسندگان که می‌توانند مفاهیم مورد نظر خورد را به بهترین نحو به مخاطب منتقل کنند.

وی در خصوص فعالیت‌های انتشارات سوره سبز در حوزه چاپ داستان و رمان گفت: کتاب هفت براساس زندگی شهید سرلشکر مصطفی پژوهنده نگارش شده است و ظرف مدت کمتر از چهار سال به چاپ دهم رسیده است.

مسئول انتشارات سوره سبز ادامه داد: کتاب من زنده‌ام که براساس زندگی سرتیپ احمد دادبین منتشر شده و به چاپ پانزدهم رسیده است؛ همچنین کتاب کیمیای مجنون براساس زندگی شهید اقارب پرست، کتاب داستان اسماعیل براساس زندگی قهرمان دفاع از خرمشهر ارتش، کتاب اسماعیل زارعیان، کتاب روایت یک مرد بر اساس زندگی شهید نصرت زاد از کتاب‌های دیگر از انتشارات سوره سبز است.

سرهنگ صادق نیا در ادامه گفت: نیروهای مسلح و به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس نزدیک به دو هزار و  ۶۰۰نفر نیروی وظیفه و سرباز را آموزش دادند و در قالب یگان‌های سربازی در جنگ شرکت دادند.

وی درباره تاثیرگذاری فیلم در عرصه دفاع مقدس گفت: کتاب‌های منتشر شده در حوزه دفاع مقدس باید منبع اقتباس قرار بگیرند و از آن آثار تلویزیونی و سینمایی ساخته شود. اگر رویکرد ناشران و فعالین عرصه دفاع مقدس در حوزه آثار مکتوب از بخش دولتی به بخش خصوصی و برون سپاری تغییر پیدا کند این موضوع تا حد زیادی می‌تواند حل شود.

سرهنگ صادق نیا در خصوص آسیب شناسی حوزه ادبیات دفاع مقدس گفت: مشکلات اقتصادی مردم در این برهه از زمان، یکی از موارد است که از همه بیشتر در بحث کتاب و کتابخوانی تاثیرگذار بوده است.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها