مدیر امور بانوان اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

بانوان در دفاع از اعتقادات ارزشی دوران دفاع مقدس نقش مهمی داشتند

بتول دوسعلیوند هدف از گرامیداشت یاد و خاطره شهیده «مریم فرهانیان» را زنده نگه داشتن نقش بی بدیل بانوان در دفاع از کیان، دیانت و اعتقادات ارزشی و معنوی نسل ماندگار دوران دفاع مقدس دانست.
کد خبر: ۴۰۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷ - 03August 2020

بانوان بسیاری همچون شهیده «مریم فرهانیان» داریم که می توانند الگوی واقعی زندگی ما باشند

«بتول دوسعلیوند» مدیر امور بانوان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در اهواز، به سالروز شهادت بانویی اشاره کرد که به دلایل مختلف از جمله الگو بودن در انتشار فرهنگ حجاب و ایثار به عنوان شهید شاخص کشور معرفی شد.

وی هدف از گرامیداشت یاد و خاطره شهیده «مریم فرهانیان» را زنده نگه داشتن نقش بی بدیل بانوان در دفاع از کیان، دیانت و اعتقادات ارزشی و معنوی نسل ماندگار دوران دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس به سر می بریم، دورانی که خیلی از کشورهای دنیا برای اسطوره سازی و معرفی قهرمانان داستان هایشان اقدام به ساخت فیلم هایی می کنند که جنبه تخیل دارد در حالی که ما در سرزمین ایران اسلامیمان بسیار شیرزنان و دلیر مردانی داریم که هر کدامشان می توانند الگو و قهرمان واقعی زندگی ما باشند.

وی افزود: به لطف خدا در سال گذشته برنامه ها و اقدامات خوبی برای معرفی بیشتر و بهتر این بانوی جهادگر و مومنه خوزستانی انجام دادیم اما این اقدامات را کافی نمی دانیم و قصد داریم در خصوص شاخصه های بارز این شیرزن دوران دفاع مقدس از طریق فضای مجازی و امورات فرهنگی و هنری اقدام به تولید محتوای بیشتری داشته باشیم.

مدیر امور بانوان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: سالروز شهادت این بانوی شاخص فاطمی و زینبی را گرامی می داریم و از هنرمندان و رسانه های بانوی متعهد خوزستان و به خصوص آبادان و خرمشهر انتظار داریم که با خلق آثار ماندگارشان نسبت به معرفی هر چه بیشتر و بهتر این شهید نمونه خوزستانی به نسل جوان و دختران امروز و فردا همت کنند.

شهیده «مریم فرهانیان» در سن ۱۷ سالگی در بیمارستان امام خمینی (ره) آبادان مشغول امداد‌گری شد و به مدت سه سال به کار امدادگری و پرستاری از مجروحین جنگ در بیمارستان های مختلف آبادان ادامه داد که در این مدت یک بار به شدت زخمی شد و به اجبار در بیمارستان بستری شد.

این شهیده شاخص حجاب و عفاف و ایثار در غروب سیزدهم مرداد سال ۱۳۶۳ در حالی که همراه با دو تن از خواهران همکار خود بر مزار شهیدی که بنا به وصیت مادر شهید که از آنان قول گرفته بود هر سال به جای او بر سر مزار پسر شهیدش حاضر شوند، در حالی که راهی گلستان شهدای آبادان شده بودند مورد اصابت ترکش خمپاره دشمن بعثی قرار گرفتند و دو خواهر همراه او زخمی شدند و «مريم فرهانيان» نماد رشادت و مجاهدت زن‌ ايرانی به فیض شهادت نایل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار