دیپلمات روس: واشنگتن یکی پس از دیگری توافقنامه‌ها را از بین می‌برد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین روز دوشنبه در پیامی در توئیتر نوشت که واشنگتن یکی پس از دیگری توافقنامه‌ها را از بین می‌برد.
کد خبر: ۴۰۸۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱ - 03August 2020

دیپلمات روس: واشنگتن یکی پس از دیگری توافقنامه‌ها را از بین می‌بردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس،‌ «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در پیامی در توئیتر به خروج دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از پیمان‌های دوجانبه و بین‌المللی اشاره کرد.

وی در این پیام توئیتری در پاسخ به ادعای آمریکایی‌ها درباره عدم پایبندی روسیه به توافق‌های کنترل تسلیحاتی نوشت: «در مورد اختلافات درباره اجرای توافقنامه‌های کنترل تسلیحات،‌ ما آماده حل آنها از طریق مذاکره هستیم.»

اولیانوف در ادامه اضافه کرد: «این آمریکا است که یکی پس از دیگری توافقنامه‌ها را از بین می‌برد. واشنگتن به پایبندی به تعهدات قانونی خود حساسیت دارد.»

معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای میان برد (INF) بین آمریکا و روسیه یکی از چند توافقی است که با خروج از آمریکا از آن فروپاشید.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های زمین‌پایه میان‌برد (۱۰۰۰ - ۵۰۰۰ کیلومتر) و کوتاه‌بردتر (۱۰۰-۵۰۰ کیلومتر) منع می‌کرد اما کشورهای آمریکا و روسیه بعد از ماه‌ها متهم کردن یکدیگر به نقض مفاد این پیمان، رسما از آن خارج شدند.

یکی دیگر از توافقنامه‌های بین‌المللی مهمی که دولت ترامپ به طور یکجانبه از آن خارج شد،‌ برنامه جامع اقدام مشترک یا توافق هسته‌ای با ایران است.

ترامپ اردیبهشت 1397 با خروج از برجام مدعی شد که به دنبال دستیابی به توافقی بهتر با ایران است و در همین راستا کارزار فشار حداکثری را علیه ایران آغاز کرد.

با وجود گذشت بیش از دو سال از کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران،‌ واشنگتن هنوز به هدف خود از این کارزار دست نیافته و به اذعان مقامات ارشد آمریکایی این کارزار در رسیدن به اهدافش شکست خورده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار