مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان خبر داد؛

استفاده از آرشیو اسناد دفاع مقدس سمنان در تولید برنامه‌های رادیویی

سرهنگ «محمد‌حسن سلامی» گفت: صدا و سیمای مرکز سمنان با استفاده از ظرفیت آرشیو اسناد مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان می‌تواند در در تولید برنامه‌های رادیویی دفاع مقدس تاثیر‌گذار باشد.
کد خبر: ۴۰۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸ - 04August 2020

به گزارش خبرنگار دفا‌ع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس سمنان در دیدار با «مجید مجرد» معاون رادیو صدا و سیمای مرکز استان اظهار داشت: گرامیداشت دفاع مقدس وظیفه‌ای همگانی است و باید در راستای گرامیداشت حماسه آفرینی‌های آن دوران و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و نوجوان، نقش آفرین باشیم و رادیو رسانه‌ای پر مخاطب از هر نوع قشر و سنی است  که می‌توان از آن برای تولید آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استفاده کرد.

سلامی با بیان اینکه تولیدات ماندگار به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در تاریخ استان می‌ماند، افزود: بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس یادآور تلاش، ایثار و ایمان راسخ رزمندگان اسلام است، بر همین اساس هدف از گرامیداشت آن یادآوری ایثار و مقاومت فرزندان این مرز و بوم برای نسل های جوان است.

وی عنوان کرد: رادیو رسانه آشنا در دوران جنگ تحمیلی، نقش بی مثال و راهبردی  برای رزمندگان از خود بر جای گذاشته است، به نحوی که جدیدترین اخبار و رویداد‌های آن زمان از طریق امواج رادیو میان خطوط مقدم جبهه، شهر‌ها و روستای کشور به سمع ملت ایران و رزمندگان شجاع اسلام می‌رسید.

این مسئول افزود: رادیو مرکز سمنان در چهلمین سال دفاع مقدس برای تولید و پخش گزارش با موضوع ایثارگران در قالب نمایش، گفت‌وگو، گزارش و میان برنامه های کوتاه و تامین برنامه های مناسب تا پایان سال برنامه ریزی داشته باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس سمنان ادامه داد: صدا و سیمای مرکز سمنان با استفاده از ظرفیت آرشیو اسناد مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان  در تولید برنامه‌های رادیو و تلویزیون در قالب‌های عکس نوشت، فیلم نوشت، کلیپ و دیگر قالب های استاندارد می تواند وظیفه خود در این خصوص انجام دهد.

سلامی گفت: شبکه‌ رادیویی در چهلیمن سال دفاع مقدس و مناسبت‌های دیگر دفاع مقدس می‌تواند از منظرهای گوناگون چون: معرفی شهدای استان، تولید مستندهای فاخر، نمایش‌های ارزشمند رادیویی، داستان کوتاه و شعر با موضوع دفاع مقدس، خوانش کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس، روایت خاطرات رزمندگان دفاع مقدس، خوانش وصیتنامه شهدا و پیام شهدا، معرفی چهره‌های شاخص دفاع مقدس، معرفی شهدای شاخص استان، بررسی عملیات‌های مهم دوران دفاع مقدس و... را بررسی کند، و مخاطبان زیادی در این حوزه جذب کند.

در ادامه این جلسه معاون راديو صدا و سيمای مرکز سمنان نیز به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده رادیو در حوزه دفاع مقدس پرداخت و ضمن اعلام آمادگی کامل برای پوشش برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس خواستار تعامل و همکاری همه جانبه برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل جوان زمینه شد.

استفاده از آرشیو اسناد دفاع مقدس سمنان در تولید برنامه‌های رادیویی دفاع مقدس

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها