مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان تاکید کرد؛

نقش موثر روحانیون در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

سرهنگ محسن رشیدی گفت: روحانیون و مبلغان مذهبی با توجه به مسئولیت و نفوذ کلامی که دارند، می‌توانند نقش موثری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند.
کد خبر: ۴۰۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹ - 04August 2020

نقش موثر روحانیون در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در دیدار با حجت‌الاسلام «مهدی قدرتی» مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان ضمن عرض تبریک به مناسبت انتصاب وی به این مسئولیت اظهار داشت: روحانیون و مبلغان مذهبی با توجه به مسئولیت و نفوذ کلامی که دارند، می‌توانند نقش موثری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند.  

وی با اشاره به برگزاری یادواره‌های شهدا افزود: برگزاری یادواره‌ها باید منتج به یک هدف شود و همان طوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «گردهمایی‌ها، یادواره‌ها و کنگره‌ها آغاز راه هستند»، باید اینگونه مراسمات به نتیجه ارزشمندی ختم شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان خطاب به حجت‌الاسلام قدرتی گفت: شما با مساجد و محلات در ارتباط هستید و اشرافیت کامل دارید، اگر قرار است یک یادواره برگزار شود، اطلاعاتی از آن خانواده شهدا در حوزه استحفاظی گردآوری شود و در اختیار اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان قرار بگیرد و در نهایت تبدیل به کتاب شود.  

‌رشیدی با ابراز تاسف از عقب افتادن کار گردآوری اطلاعات مربوط به شهدای لرستان، تصریح کرد: همه کسانی که مسئولیتی داشته‌اند به نحوی مقصر هستند چرا که 32 سال از دوران دفاع مقدس گذشته است، نباید تازه بیاییم آثار مرتبط با شهدا و رزمندگان را جمع آوری کنیم.

این مسئول با اشاره به اهمیت ارتباط با خانواده‌های شهدا و دیدار با این عزیزان بیان داشت: خانواده شهدا ایثارگران و رزمندگان انتظار دارند مسئولان و روحانیون با آنها دیداری داشته باشند و انتظار بی‌جایی هم نیست چرا که همه ما مدیون صبر و فداکاری خانواده‌های شهدا هستیم.

وی به برنامه‌های محله محور در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گریزی زد و گفت: مساجد و امام جماعت مساجد می‌تواند محور باشد چرا که امام جمعه شهر و نماینده ولی فقیه در استان، ممکن است به دلیل مشغله‌های فراوان نتواند در اینگونه برنامه‌ها حضور داشته باشد، روحانی مسجد محله به عنوان سفیر محله می‌رود هم ابلاغ امام جمعه را می‌رساند، هم  باعث دلگرمی خانواده شهداست.

رشیدی به دانشنامه دفاع مقدس استان اشاره کرد و متذکر شد: در دوران دفاع مقدس روحانیون علاوه بر اینکه در مسائل تبلیغی  نقش داشتند، با حضور در مناطق عملیاتی شهدایی را تقدیم انقلاب اسلامی نمودند و اکنون نیز روحانیون می‌توانند در بحث گردآوری اطلاعات دوران دفاع مقدس و شهدا و استفاده از این اطلاعات در دانشنامه به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کمک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار