رئیس حوزه هنری خراسان رضوی خبر داد؛

راه‌اندازی اندیشکده ادبیات پایداری در خراسان رضوی

میثم مرادی از راه‌اندازی اندیشکده ادبیات پایداری در حوزه هنری استان خراسان رضوی تا پایان شهریور سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۴۰۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹ - 04August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست مشترک سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «هادی صاحبقرانی» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و «میثم مرادی» رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان برگزار شد.

میثم مرادی در این نشست اظهار داشت: اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان و حوزه هنری با شناسایی ظرفیت‌های یکدیگر، همکاری‌های خوب و رو به پیشرفتی دارند.

مرادی تصریح کرد: هنرمندان یکی از ظرفیت‌های مهم حوزه هنری به شمار می‌روند که با استفاده از این ظرفیت می‌توان در تولید آثار هنری در عرصه‌های مختلف نشر ارزش‌های دفاع مقدس گام‌های مؤثری برداشت.

این مسئول بر ارتقای سطح مشارکت هنرمندان استان در ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان تأکید کرد.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در ادامه ابراز داشت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه ادبیات، شکل‌گیری ادبیات پایداری است. در ادبیات رسته‌ای بنام تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری وجود دارد که ایران اسلامی را از سایر ملل متمایز کرده است.

وی افزود: تا پایان شهریور ماه اندیشکده ادبیات پایداری در حوزه هنری استان راه‌اندازی خواهد شد که ذیل آن اقدامات حوزه نظری مربوط به تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس به عنوان مرجع و به صورت تئوری در کنار عملیات‌های متنوع جمع‌آوری خاطرات شهدا که توسط دستگاه‌ها، سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی صورت می‌گیرد،  انجام خواهد شد.

مرادی گفت: چهره‌های نام‌آور تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عنوان اعضای هیئت مؤسس در اندیشکده ادبیات پایداری حضور خواهند داشت تا ضمن جمع‌آوری داده‌های حوزه تاریخ شفاهی از گروه‌های مرجع، پشتوانه‌‌ای نظری برای این سنت که سنت انقلاب است، باشند.‌آوری   

وی در پایان، آمادی حوزه هنری خراسان رضوی را برای همکاری با اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس این استان در راستای ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت اعلام کرد.

انقلاب اسلامی از ثمرات مقاومت بهره‌مند است

سردار یوسفعلی‌زاده نیز در این نشست با بازخوانی تاریخ ایران اظهار داشت: نظام سلطه در دوران دفاع مقدس شرایط سخت و دشواری را علیه ایران اعمال کرد اما با مقاومت و پایداری امت حزب‌الله و نیروهای مسلح دشمن سیلی محکمی از جمهوری اسلامی خورد.

وی افزود: این قطعه از تاریخ ایران اسلامی که افتخار ملی به شمار می‌رود، یک رویداد دینی است که در آن امام خمینی (ره) به عنوان یک رهبر دینی مردم را به خوبی در خلق این حماسه ماندگار هدایت کردند. از سوی دیگر، در هر مقطع که بر تاریخ ایران گذشته است بخشی از خاک ایران به عنوان امتیاز به دولت‌های استعماری داده شده، اما در دفاع مقدس با ایستادگی و پایمردی اقشار مختلف مردم حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی به دشمن واگذار نشد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر جلوگیری از تحریف اشاره کرد و بیان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی 42 سال است که از ثمرات مقاومت استفاده می‌کند اما عده‌ای هنوز به دنبال آن هستند تا کشور را به سمت وابستگی به غرب هدایت کنند و این تحریف مکتب امام خمینی (ره) و شهیدان است که باید با هوشیاری و بصیرت مانع این تحریف شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه گفت: اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان از منطق اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان که ترویج آموزه‌های دینی و شعائر اسلامی، مکتب امام و شهیدان است حمایت می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: امسال، چهلمین سالگرد دفاع مقدس است که باید در بزرگداشت و گرامیداشت این مناسبت ملی تمام دستگاه‌هایی اجرایی استان با تعامل و هم‌افزایی در راستای تحقق این مهم گام بردارند.

یوسفعلی‌زاده در پایان با تأکید بر اینکه خواستار فصل جدیدی از تعاملات و همکاری‌ بین سازمان تبلیغات اسلامی و اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان هستیم، گفت: مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در لایه‌های مختلف با مأموریت‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی و حوزه هنری مشابه هستند؛ بر همین اساس علاقه‌مندیم سازمان اثرگذار و مؤثر تبلیغات اسلامی در عرصه نشر ارزش‌های دفاع مقدس که مبتنی بر ارزش‌های ناب اسلامی است بیش از پیش با اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان همکاری کند.

مدیریت دفاع مقدس الگوی مدیریت ساختارهاست

حجت‌الاسلام صاحبقرانی در این نشست ابراز داشت: بهترین روش مدیریت ساختارها، مدیریت دفاع مقدس است. دفاع مقدس به عنوان یکی از الطاف خفیه الهی مدل اداره کشور را به ما آموخت.

وی افزود: برای اینکه مدیریت دفاع مقدس حفظ شود و نسل‌های آینده بتوانند از این دریای بیکران بهره‌مند شوند باید این مدل مدیریتی در دانشگاه‌ها تدریس شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: خداوند بعد از 41 سال از حیات انقلاب اسلامی، مکتب شهید سلیمانی را برای تقویت و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی به انقلاب هدیه فرمود که این مدل پیوستی به ما می‌آموزد که برای اعتلای انقلاب اسلامی، به دور از خط‌کشی‌های مرسوم جامعه، همه با همبستگی زیر چتر انقلاب تلاش و مجاهدت کنند.

وی در پایان آمادگی سازمان تبلیغات اسلامی استان را برای همکاری با اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در راستای ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار