سردار افشار:

ایران پیام امنیت خلیج‌ فارس را به جهان مخابره کرد

رئیس هیئت عالی اندیشه‌ورزی سپاه گفت: ایران در رزمایش پیامبر اعظم ۱۴ این پیام را مخابره کرد که قادر است امنیت خلیج فارس را تامین کند.
کد خبر: ۴۰۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲ - 04August 2020

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار علیرضا افشار، در مصاحبه «رادیو گفت‌وگو» با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم ۱۴ و با بیان اینکه در این رزمایش نیرو‌های هوافضا و دریایی سپاه حضور داشتند، اظهار داشت: هدف این رزمایش نمایش قدرت جمهوری اسلامی ایران در عرصه نظامی است و عموماً ایران در آزمایش‌های خود به اهداف مورد نظر رسیده است.

وی با بیان اینکه در این رزمایش‌ها ایران آمادگی نیرو‌های مسلح خود را ارتقا داده و تسلیحات جدید خود را آزمایش می‌کند، خاطرنشان کرد: از جمله دستاورد‌هایی که در این رزمایش مورد توجه قرار گرفت، موشک‌های زیرزمینی یا مزرعه موشکی بود، موشک‌هایی که می‌تواند اهداف خود را به صورت نقطه زن مورد هدف قرار دهد.

رئیس هیئت عالی اندیشه ورزی سپاه افزود: برای این رزمایش ماکتی از ناو هواپیمابر آمریکایی ساخته شده بود و در این رزمایش هدف این نبود که این ماکت انهدام پیدا کند، بلکه تلاش بر این بود که در مورد تسخیر یک ناو تمرین‌هایی انجام شود که این اقدام به صورت مناسب انجام شد.

افشار در مورد بازتاب این رزمایش در رسانه‌های کشور‌های متخاصم خاطرنشان کرد: کشور‌های بیگانه نتوانستند در برابر این رزمایش سکوت کنند و مجبور به پرداختن به آن شدند و به نوعی به قدرت نظامی ایران اقرار کردند.

وی در پایان گفت: این رزمایش این پیام را به منطقه و کشور‌های فرامنطقه مخابره کرد که ایران قادر به تامین امنیت خلیج فارس است و نیازی به حضور کشور‌های بیگانه در این منطقه نیست و یک اطمینان بخشی به کشور‌های همسایه در زمینه تامین امنیت داد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها