انتقاد مدیرکل حفظ آثار لرستان از کوتاهی در جمع آوری اسناد دفاع مقدس خرم‌آباد

سرهنگ محسن رشیدی گفت: با وجودی که از استان لرستان دو لشکر عملیاتی و یک گردان مهندسی در عملیات‌های مختلف حضور داشته‌ و حماسه‌ها آفریدند اما آنگونه که در شأن رزمندگان لرستانی است به نقش آنها در دوران دفاع مقدس پرداخته نشده است.
کد خبر: ۴۰۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶ - 04August 2020

آنگونه که در شأن رزمندگان لرستانی است به نقش آنها در دفاع مقدس پرداخته نشده است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان امروز در دیدار با حجت الاسلام «رضا حقیان» رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان ضمن عرض تبریک به مناسبت انتصاب وی به این مسئولیت، اظهار داشت: با وجودی که 32 سال از دفاع مقدس می‌گذرد، در جمع آوری اسناد مرتبط با  این دوران طلایی، عقب افتادگی‌هایی وجود دارد و در این زمینه کوتاهی شده است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره  ملی شهدای استان لرستان در سال آینده گفت: امیدوارم با توکل به خداوند منان، بتوانیم این خلاء و قصوری که به وجود آمده، با یک جهش بتوانیم گام‌های اساسی و مثبتی برداریم.

 رشیدی با بیان اینکه تاکنون 150 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در لرستان چاپ شده است، تصریح کرد: با وجودی که  از استان لرستان دو لشکر عملیاتی 84 ارتش و 57 سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و گردان مهندسی 411 بروجرد در عملیات‌های مختلف حضور داشته‌اند و حماسه‌ها آفریده‌اند ولی آنگونه که در شأن رزمندگان لرستانی هست به نقش آنها در دوران دفاع مقدس پرداخته نشده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ادامه داد: شهرهای استان لرستان بارها مورد حمله هوایی رژیم بعثی قرار گرفتند به نحوی که «پلدختر»  هویزه ثانی نامیده شد و فقط در بمباران منطقه اسد آبادی خرم آباد، ما 350 نفر شهید  تقدیم انقلاب اسلامی کرده ایم، در بحث پشتیبانی از جنگ ما سه استان را پشتیبانی کرده‌ایم.

وی با اشاره به نقش عشایر لر در دوران دفاع مقدس به‌ویژه عملیات مرصاد، بیان داشت: عشایر غیور ما با سلاح‌هایی که در اختیار داشته‌اند در مقابل دشمن ایستادند و از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز پشتیبان این انقلاب هستند ولی متاسفانه  آن  اسنادی که باید امروز در خصوص این عزیزان باشد، وجود ندارد.

رشیدی با بیان اینکه اگر همه اسناد مرتبط با شهدا و رزمندگان لرستانی وجود داشت می‌شد از آنها  کتاب‌ها نوشت و فیلم‌ها ساخت، متذکر شد: الان ما می‌بینیم استان‌هایی که نقش آن‌چنانی در جنگ تحمیلی نداشته اند، ولی حرف‌هایی برای گفتن دارند، چرا که در این زمینه خوب کار کرده اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان خطاب به حجت الاسلام حقیان گفت: تریبون نماز جمعه مخاطبین خاصی دارد و معمولا این مخاطبین افراد انقلابی، ارزشی و از هر گروه سنی و قشری هستند، ما منابع مرتبط با دفاع مقدس را در اختیار شما قرار می‌دهیم که روحانیون و ائمه جماعات از این ظرفیت استفاده کنند و همچنین برای سخنرانی‌های پیش از خطبه‌ها، با توجه به مناسبت‌ها، از افراد صاحب نظر در خصوص دفاع مقدس و پیشکسوتان جهاد و شهادت استفاده شود.

وی به اهمیت دیدار با خانواده‌های شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان اشاره کرد و در ادامه گفت: یادمان‌های شهدای شهرهای پلدختر و معمولان، زاغه و بیرانشهر در حال تکمیل است که باید امام جمعه‌ها پای کار بیایند و همچنین فرمانداری‌ها  و بخشداری‌ها برای تکمیل این یادمان‌ها  از  بودجه‌های فرهنگی و ظرفیت خیرین استفاده کنند.

رشیدی افزود: متاسفانه قبور مطهر شهدای معمولان در حال تخریب هست و ممکن است بر اثر سیل و بارندگی‌های شدید از بین بروند که اگر این اتفاق بیفتد و رسانه‌ای شود، فاجعه ای به بار می‌آید که بازسازی این قبور یک مطالبه عمومی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها