مدیرکل امور بانوان یزد در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

هدف از کنگره شهدا آشنایی نسل جوان با بحبوحه دوران دفاع مقدس است

فاطمه دانش یزدی گفت: برنامه‌ریزی ما در کنگره چهار هزار شهید استان یزد برای نسل جوان است تا با بحبوحه جنگ و دوران دفاع مقدس آشنا شوند.
کد خبر: ۴۰۹۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱ - 04August 2020

«فاطمه دانش یزدی»، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد با اشاره به برگزاری کنگره شهدا در اسفند سال جاری در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد، اظهار داشت: کمیته بانوان کنگره شهدای استان در نظر دارد، از هر ظرفیتی برای تبیین نقش زنان در دفاع مقدس برای قشر جوان امروز استفاده کند.

دانش یزدی با اشاره به برگزاری کنگره در حوزه‌های مختلف، هدف از این کنگره را سرمایه‌گذاری برای نسل جوان بیان کرد و گفت: برنامه‌ریزی ما در این کنگره برای نوجوانان و جوانان است. سیاست‌ها و راهبرد‌ها و برنامه‌ها را بایستی به سمت آشنایی قشر جوان با بحبوحه جنگ و دوران دفاع مقدس ببریم.

دبیر اجرایی کمیته بانوان کنگره چهارهزار شهید استان یزد با اشاره به فداکاری و ایثار مادران و همسران و زنان در حوزه جنگ و دفاع مقدس اظهار داشت: بانوان ما نه تنها در جنگ، بلکه در پشتیبانی و مددکاری و حوزه‌های مختلف نقش‌آفرین بودند. این وظیفه ماست که این نقش آفرینی را به نسل جوانی که در آن بحبوحه حضور نداشتند و از جنگ فاصله گرفته و از مشکلات و سختی‌هایی که در آن دوران بوده‌ است و چیزی در تصور ندارند، به نمایش بگذاریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد با اشاره به شرایطی که در حال حاضر در کشور پیش آمده‌ گفت: باید از حداکثر ظرفیت فضای مجازی برای به تصویر کشیدن این جان‌فشانی‌ها و فداکاری‌ها استفاده کنیم. بسیاری از نشست‌ها، همایش‌ها و برنامه‌هایی که به صورت جمعی و گروهی است تا حدودی ممنوع شده‌ است. این موضع نه تنها نباید باعث کمرنگ شدن فعالیت‌ها شود، بلکه باید با تمام توان نقش بانوان را در پشتیبانی و مددکاری دوران دفاع مقدس به عرصه ظهور برسانیم.

وی هدف از نشست‌هایی که در حوزه کمیته بانوان کنگره شهدا برگزار می‌شود را ارائه گزارش‌های تخصصی اعضای این کمیته، در کنگره بیان کرد و گفت: این اعضا با توجه به وضعیت موجود، علاوه بر گزارش فعالیت‌هایی که تاکنون در حوزه تخصصی خود انجام داده‌اند، یک سری برنامه‌های پیشنهادی را نیز ارائه می‌دهند، که در نهایت تصمیم گیری لازم برای به مرحله عمل رسیدن هر کدام از برنامه‌ها و فعالیت‌ها گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار