واکاوی فشارهای داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی آمریکا علیه ایران

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه آمریکا برای کاهش قدرت بازدارندگی ایران در سه سطح اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: آن‌ها برای اینکه رابطه ایران با محور مقاومت را قطع کنند، در عراق از لحاظ سیاسی فعال شدند و در سوریه نیز اخیراً با ایجاد مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ایران وارد عمل شده‌اند.
کد خبر: ۴۰۹۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴ - 05August 2020

واکاوی فشارهای داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی آمریکا علیه ایرانبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حسین آجورلو کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه آمریکا برای کاهش قدرت بازدارندگی ایران در سه سطح اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: در بعد داخلی، آمریکایی‌ها در راستای فشار حداکثری خود بر ایران دنبال این هستند تا با تشدید تحریم‌ها، تنگ کردن حلقه صادرات - واردات و نیز قطع فروش نفت، چالش‌های اقتصادی ایجاد کنند و مردم و مسئولان را روبروی هم قرار دهند.

وی ادامه داد: اما در بعد منطقه‌ای، آمریکایی‌ها با همپیمانان خود از جمله عربستان، امارات و گروه‌های تروریستی در صدد هستند، شرایط را برای محور مقاومت سخت کنند.

کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: آنها برای اینکه رابطه ایران با محور مقاومت را قطع کنند، در عراق از لحاظ سیاسی فعال شدند و در سوریه نیز اخیرا با ایجاد مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ایران وارد عمل شده اند.

پآجورلو گفت: آمریکا و همپیمانانش خصوصاً رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر پهپادهایی را به مناطق تحت حاکمیت حزب الله فرستادند و حملات کوری را هم به منطقه شبعا داشتند که آبروریزی بزرگی برای ارتش این رژیم در بر داشت.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه آمریکا درصدد است بال‌های ایران و محورمقاومت در منطقه را ببندد و از قدرت بازدارندگی ایران ‌ بکاهد، خاطرنشان کرد: آنها در سطح بین المللی نیز با سفر به کشورهای مختلف و تحت فشار قرار دادن آنها سعی دارند علیه ایران اجماع جهانی ایجاد کنند و مانع از لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران شوند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها