داده‌نما/ شهید «عباس بابایی» شهید راه خدا در روز عید قربان

شهید «عباس بابایی» سال ۱۳۶۶ برای زیارت خانه خدا و همراه همسرش انتخاب شد؛ اما همسرش را راهی کرد و خود چند روز بعد یعنی ۱۵ مرداد مصادف با عید قربان، به دیدار معبود خود شتافت.
کد خبر: ۴۰۹۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ - 05August 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید «عباس بابایی» متولد ۱۴ آذر سال ۱۳۲۹، دوره ابتدایی را در دبستان «دهخدا» و دوره متوسطه را در دبیرستان «نظام وفا» در قزوین گذراند. وی پس از اخذ مدرک دیپلم، در سال ۱۳۴۸ در رشته پزشکی پذیرفته شد؛ اما به دلیل علاقه به خلبانی، داوطلب تحصیل در رشته خلبانی نیروی هوایی ارتش شد؛ بنابراین پس از گذراندن دوره مقدماتی خلبانی، برای تکمیل تحصیلاتش در سال ۱۳۴۹ به خارج از کشور اعزام و پس از بازگشت به کشور، به‌عنوان خلبان هواپیمای «اف ۵» به پایگاه شکاری «دزفول» منتقل شد.

سال ۱۳۵۹ با آغاز حمله ارتش بعث عراق به میهن اسلامی، «عباس بابایی» به دفاع جانانه از خاک کشور خود پرداخت و در سال ۱۳۶۰ با درجه سرهنگ دومی، فرمانده پایگاه هشتم هوایی شکاری شد.

«عباس بابایی» در ۹ آذر سال ۱۳۶۲ با درجه سرهنگ تمامی به معاونت «عملیات» فرماندهی نیروی هوایی ارتش منصوب شده و در طول دوران تصدی این مسئولیت، در پروازهای جنگی بی‌شماری شرکت داشت و فرماندهی قرارگاه «رعد» را نیز عهده دار بود.

وی سال ۱۳۶۶ مفتخر به دریافت درجه سرتیپی شد و در همان سال برای زیارت خانه خدا و همراه همسرش انتخاب شد؛ اما همسرش را راهی کرد و خود چند روز بعد یعنی ۱۵ مرداد مصادف با عید قربان، به دیدار معبود خود شتافت.

داده‌نما/ شهید «عباس بابایی» شهید راه خدا در روز عید قربان

مشاهده تصویر در اندازه کامل

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار