مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان تاکید کرد؛

سهم دفاع مقدس در المان‌های شهری حفظ شود/ کم کاری در خصوص شهدای دانش آموز لرستان

سرهنگ محسن رشیدی گفت: سهم دفاع مقدس در مبلمان شهری بسیار ناچیز است که باید سهم این بخش از تاریخ انقلاب اسلامی، در المان‌های شهری حفظ شود.
کد خبر: ۴۰۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ - 05August 2020

سهم دفاع مقدس در ِالمان‌های شهری حفظ شود/  کم کاری در خصوص شهدای دانش آموز لرستان

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد امروز (چهار شنبه) سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» در دیدار با «جعفر طولابی» فرماندار خرم آباد با اشاره به نقش لرستان در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: شهرهای استان لرستان بارها و بارها مورد تهاجم هوایی رژیم بعثی عراق قرار گرفتند و بیشترین بمباران شهرها را در دوران دفاع مقدس داشته ایم.

وی افزود: حضور دو لشکر عملیاتی 84 ارتش، 57 حضرت ابوالفضل(ع) سپاه و مهندسی411 بروجرد، تیپ حنین، پشتیبانی و ... از لرستان در مناطق عملیاتی نشان از ظرفیت بالای این استان دارد.

رشیدی با انتقاد از اینکه هیچ ِالمان و نمادی از آن همه ایثارگری، بمباران و یا شهدای ترور در شهرهای استان نیست، گفت: سهم  دفاع مقدس استان در مبلمان شهری  بسیار ناچیز است که باید سهم  این بخش از تاریخ انقلاب اسلامی، در ِالمان‌های شهری حفظ شود چرا  که این مسئله یکی از مطالبات عمومی است.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با ذکر این مطلب که ستاد پشتیبانی جنگ لرستان قویترین ستاد پشتیبانی جنگ بوده است، تصریح کرد: هیچ کتابی در خصوص ارگان‌هایی که در پشتیبانی جنگ  نقش داشته اند، نوشته نشده است.

وی بیان داشت: جمع کثیری از دانش آموزان ما در دوران دفاع مقدس چه براثر بمباران‌ها و چه  با حضور در مناطق عملیاتی به شهادت رسیدند ولی متاسفانه یک میدان به اسم این دانش آموزان شهید نیست که این شهدا، برای دانش آموزان امروز الگو باشند.

 رشیدی ادامه داد: درست است که شهید «محمد حسین فهمیده» در کشور ما به‌ عنوان یک دانش آموز شهید مطرح و برای همه شناخته شده است، ما در لرستان شهید فهمیده‌ها داریم  که در مورد زندگینامه آنها  کار خاصی نشده است.

این مسئول با تاکید بر اهمیت مکتوب کردن خاطرات دوران دفاع مقدس افزود: در طی  این 32 سال فقط 150 تا کتاب  مرتبط با دفاع مقدس  در استان ما چاپ شده است، در این خصوص همه ما کوتاهی‌هایی کرده‌ایم ولی با توکل به خداوند گذشته قابل جبران است.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به برگزاری کنگره شهدای لرستان در آینده عنوان کرد:  ظرفیت کنگره شهدا می‌طلبد این عقب‌ماندگی‌ها در مباحث مختلف جبران  شوند.

وی به بیان برخی از مشکلات تپه شهدای گمنام خرم آباد و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان پرداخت و گفت: برخی از مردم و خانواده‌های معزز شهدا، شب‌ها به زیارت قبور شهدای گمنام می‌روند که  سیستم روشنایی آن مکان مشکل دارد و در شان این عزیزان نیست.

رشیدی در ادامه صحبت‌های خود، نظافت، آسفالت، ساخت و سازهای غیر مجاز در حوالی مرکز فرهنگی دفاع مقدس را از جمله مشکلات آن مکان برشمرد و گفت: امنیت تپه شهدای خرم آباد باید به کمک نیروهای گشتی ناجا تامین شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در پایان به نامناسب بودن مکان فعلی این اداره کل اشاره کرد و گفت: از فرماندار خرم آباد توقع داریم در رفع  مشکلات بیان شده در این جلسه به ما کمک کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار