تقابل «سوخو-۲۷» روسیه با ۲ فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا

یک فروند جنگنده رهگیر «سوخو-۲۷» با شناسایی به موقع دو هواپیمای جاسوسی آمریکا که قصد نزدیک شدن به حریم هوایی این کشور را داشتند، آن‌ها را متواری ساخت.
کد خبر: ۴۰۹۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴ - 05August 2020

تقابل «سوخو-۲۷» روسیه با ۲ فروند هواپیمای جاسوسی آمریکابه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‎پرس، یک فروند جنگنده «سوخو-۲۷» روسیه موفق شد با پرواز سریع و شناسایی دو فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا آن‌ها را از منطقه دور کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وزارت دفاع روسیه چهارشنبه اعلام کرد که یک سوخو-۲۷ با پرواز سریع موفق به شناسایی و رهگیری دو هواچیمای جاسوسی آمریکا شد که از طریق دریای سیاه به حریم هوایی این کشور نزدیک شده بودند.

بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، نوع هواپیما‌های جاسوسی آمریکا «آر سی-۱۳۵» و «پوسیدان-۸» بود که به دنبال مواجهه با جنگنده روسی، حریم هوایی منطقه را ترک کردند.

روز سه شنبه نیز وزارت دفاع روسیه از رهگیری یک فروند هواپیمای تجسسی «فالکون-۲۰» نروژ بر فراز دریای «بارنتس» خبر داد.

وزارت دفاع روسیه در این زمینه نیز اعلام کرد که مورخ چهارم آگوست (سه شنبه ۱۴ مرداد) پس از شناسایی یک هدف هوایی بر فراز آب‌های بین المللی دریای بارنتس که قصد نزدیک شدن به حریم هوایی روسیه را داشت، یک فروند جنگنده میگ-۳۱ ناوگان شمالی با واکنش سریع موفق به شناسایی و رهگیری یک هواپیمای جاسوسی شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که جنگنده میگ با رعایت قوانین بین المللی پروازی و رعایت فاصله مجاز موفق به رهگیری هواپیمای جاسوسی فالکون- ۲۰ نروژ شد.

میگ-۳۱ جنگنده ویژه ارتش روسیه برای رهگیری اهداف در مسافت‌های طولانی است. نوع ارتقاء یافته این جنگنده مجهز به موشک‌های هوا به هوای برد بلند و کوتاه «آر-۳۳» و «آر-۷۳» است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار