پژوهشگر انقلاب و دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع پرس؛

بدنبال ساخت فیلم سینمایی شهدای گروه سرود دانش آموزی قم هستم

«سید جواد محمدالحسینی» گفت: بمباران قم در اول بهمن سال ۶۵ از تراژدی‌های فراموش نشدنی دفاع مقدس است و به دنبال ساخت فیلم سینمایی شهدای دانش آموز گروه سرودی هستم که در آن بمباران به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۴۰۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷ - 06August 2020

به دنبال ساخت فیلم سینمایی شهدای گروه سرود دانش آموزی هستم«سید‌جواد محمدالحسینی» در حاشیه رونمایی از کتاب «قم در ۸ سال دفاع مقدس» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: امسال که در سال جهش تولید و چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس قرار داریم، بهترین فرصت است تا گام‌های جهشی در راستای تولید آثار مرتبط با دفاع مقدس برداشته شود.

وی افزود: یکی از وقایع مهم و از تراژدی‌های فراموش نشدنی دفاع مقدس، بمباران مردم بی دفاع قم در بعدازظهر روز چهارشنبه اول بهمن سال ۶۵ توسط هواپیما‌های دشمن بعثی بود که در سه راه بازار قم به وقوع پیوست و عده زیادی به شهادت رسیدند.

این پژوهشگر انقلاب و دفاع مقدس ادامه داد: در بین این شهدا، ۹ نفر از اعضای گروه سرود دانش آموزی مدرسه راهنمایی قطب راوندی حضور داشتند که پس از اجرای سرود در آستانه دهه فجر در سینما تربیت، به مدرسه خود باز می‌گشتند.

وی افزود: بدلیل علاقه خاصی که نسبت به این موضوع داشتم، سال ۱۳۸۹ موفق به ساخت فیلم مستند «قم بهمن ۶۵» در مورد گروه سرود شهدای دانش آموز شدم که این فیلم در جشنواره‌های متعدد موفق به کسب جایزه شد.

حسینی تصریح کرد: ساخت فیلم و چاپ کتاب منجر به جریان سازی و فرهنگ سازی در موضوع انقلاب و دفاع مقدس می‌شود و لذا قصد دارم فیلم سینمایی با موضوع گروه سرود شهدای دانش آموز بمباران اول بهمن ۶۵ بسازم.

وی با اشاره به جزییات بیشتری از فیلم گفت: تهیه کننده و کارگردان و دیگر عوامل این فیلم سینمایی به طور کامل آمادگی دارند و فیلمنامه آن نیز آماده است و به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم تا لوکیشن‌ها آماده شود و ان‌شاءالله جذابیت فیلم منجر به برگشت سریع سرمایه خواهد شد.

سید جواد محمدالحسینی متولد دوم شهریور سال ۱۳۴۹ در قم و بازنشسته صداوسیمای مرکز قم است و تولید آثاری، چون کتاب نقاشی «یک شمع و ۹ پروانه»، چهار نمایشنامه حماسی با عنوان «برگ سبز زیتون»، نرم افزار «سرود آسمانی» ویژه دانش آموزان شهید گروه سرود، فیلم مستند «قم، بهمن ۶۵» و کتاب اخیر «قم در ۸ سال دفاع مقدس» را در کارنامه پژوهشی خود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار