رونمایی از 16 عنوان کتاب مکتوب و 8 عنوان کتاب صوتی در سمنان

همزمان با سالروز تشکیل سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس از 16 عنوان کتاب مکتوب و 8 عنوان کتاب صوتی منتشر شده از سوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان رونمایی شد.
کد خبر: ۴۰۹۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲ - 06August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  سمنان در مراسم رونمایی از 24 عنوان کتاب مکتوب و صوتی که توسط  اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان چاپ و منتشر شده، اظهار داشت: 17 مرداد یادآور شجاعت و از جان گذشتگی خبرنگاری است که توسط عوامل منحوس تکفیری به شهادت رسید و اما این شهادت هیچگاه باعث از بین رفتن یا حتی ذره‌ای کاست ن از آرمانها و اندیشه‌های والای هم قطاران ارزشی ایشان نگردید و تبدیل به سنگ بنای رویشی نوین در اندیشه های ظلم ستیزانه آنان شد.

وی افزود: وجه نامگذاری سالروز شهادت یک خبرنگار به عنوان «روز خبرنگار» نه تنها یادآور جایگاه پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت در فرهنگ کشورمان است بلکه می‌تواند اشاره‌ای به برخی از مشخصه‌های مشترک بین شهید و خبرنگار نیز داشته باشد که خلوص و شجاعت از این ویژگی‌هاست؛ خلوص در جریان انعکاس خبر و شجاعت در مسیری که خبرنگار را آماده شهادت در راه آرمان‌های خود هم می‌کند.

سلامی در خصوص 16 مرداد سالروز تاسیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: یکی از اقدامات فرهنگی عصر حاضر پرداختن به حوزه ادبیات دفاع مقدس و فرهنگ پایداری است. ادبیات دفاع مقدس چند شاخه از جمله کتاب، داستان، نمایش‌نامه، شعر و بسترهای دیگر دارد. برای نهادینه سازی فرهنگ پایداری در سطح جامعه استفاده و بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت نویسندگان و اهالی قلم می‌باشد.

این مسئول گفت: کتاب‌ها می‌توانند نقش مقاومت، ایثار و شهادت در پیروزی رزمندگان دوران دفاع مقدس به خوبی برای جوانان تبیین کنند. انتقال دستاوردهای دفاع مقدس به نسل حاضر و آینده به صورت علمی و پژوهشی وظیفه مهم نویسندگان، اهل قلم و هنر است. برای روشن شدن اذهان تاریخ و نسل‌های آتی، باید ریشه‌های مختلف تهاجم خارجی دشمنان در مقاطع مختلف دوران مقدس و مقاومت، ایثار، از خودگذشتگی، یکپارچگی، وحدت و همدلی بی‌نظیر ملت قهرمان ایران برای آنان در محصولات فرهنگی و نوشتاری تبیین شود.

وی  در خصوص فعالیت‌های حوزه ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان بیان داشت: از سال 1385 تا کنون  بیش از 200 عنوان کتاب با موضوعات مختلف مانند خاطرات، داستان، شعر، پژوهشی، تحلیلی و تاریخ شفاهی در سنین بزرگسال، کودک و نوجوان به صورت مستقل یا مشارکتی و حمایت از دستگاه‌های فرهنگی از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان چاپ و منتشر شد.

سلامی عنوان کرد: از مجموع  کتاب های  منتشر شده به همت اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان، 4 عنوان کتاب بریل و 40 عنوان کتاب به صورت صوتی همراه با موشن گرافی، تعاملی و همراه با بازی مربوط به حوزه کودک و نوجوان  است.

این مسئول  خاطرنشان کرد:  بیش از 500 برنامه  در حوزه  های  مختلف ادبیات از جمله داستان نویسی، شب  شعر و خاطره،  تاریخ شفاهی، کودک و نوجوان و .. با استفاده از ظرفیت  تشکل های مردم نهاد، سازمان بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان  و سایر دستگاههای اجرایی استان برنامه ریزی و اجرا شده است.

وی ادامه داد: استان سمنان به همت دستگاههای اجرایی، عملکرد خود  در دفاع مقدس را  را مستند سازی و ثبت کرده اند و انتظار داریم همه دستگاههای اجرایی و تمامی یگان های نظامی استان  در چهلمین سالگرد دفاع مقدس کارنامه یگان و سازمان خود را  در دروان دفاع مقدس  برای استفاده  آیندگان  ثبت و چاپ نمایند.

سلامی به چهلمین سالگرد دفاع مقدس نیز اشاره کرد و افزود: گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، نه تنها فرصتی برای تجدید خاطره ها و یاد این ایام مبارک است، بلكه رسالتی بس عظیم بر عهده تمامی مردم و به ویژه نهادهای فرهنگی و سیاسی است تا با ارج نهادن به افتخارات این دوران، نسبت به ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت كه بقا و ثبات جمهوری اسلامی به آن وابسته است، برنامه ریزی های مدون و تاثیرگذاری را به مورد اجرا بگذارند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه کارگروه های تخصصی به مناسبت برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس شکل گرفته تصریح کرد: ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان سمنان از ۱۱ کارگروه تشکیل شد که 130 برنامه تخصصی و شاخص و 200 برنامه عمومی در این کارگروه‌ها تدوین شده است.

رونمایی از 16 عنوان کتاب  مکتوب و 8 عنوان کتاب صوتی در سمنان

رونمایی از 16 عنوان کتاب  مکتوب و 8 عنوان کتاب صوتی در سمنان

رونمایی از 16 عنوان کتاب  مکتوب و 8 عنوان کتاب صوتی در سمنان

رونمایی از 16 عنوان کتاب  مکتوب و 8 عنوان کتاب صوتی در سمنان

رونمایی از 16 عنوان کتاب  مکتوب و 8 عنوان کتاب صوتی در سمنان

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار