شهادت ۲ نظامی عراقی در «سامراء» توسط داعش

شماری از عناصر داعش به مقر ارتش عراق در منطقه «مطیبیجه» واقع در غرب سامراء حمله کردند که در پی آن، پنج نیروی عراقی شهید و زخمی شدند.
کد خبر: ۴۰۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶ - 06August 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک منبع امنیتی عراق شامگاه چهارشنبه (روز گذشته) از حمله به مواضع ارتش این کشور در استان صلاح الدین واقع در مرکز این کشور خبر داد.

این منبع به پایگاه خبری «شفق نیوز» اظهار داشت که این حمله به مقر هنگ دوم از لشکر «المغاویر» وابسته به فرماندهی عملیات صلاح الدین صورت گرفته است.

به گفته این منبع، حمله مذکور که در منطقه «مطیبیجه» واقع در غرب سامراء صورت گرفته، دو سرباز عراقی کشته و سه نفر دیگر نیز زخمی شدند.

عناصر داعش گهگاهی حملاتی را علیه نیرو‌های عراقی انجام می‌دهند که در جریان آخرین حمله یک افسر بلندپایه ارتش این کشور کشته شد.

در همین ارتباط، «یحیی رسول» سخنگوی نیرو‌های مسلح عراق از تعقیب عناصر تروریستی داعش در شهرستان «هیت» در سراسر این کشور به ویژه استان الانبار خبر داد.

رسول گفت که نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی عراق در حال تعقیب و پیگرد عناصر داعشی هستند که «احمد عبدالواحد» فرمانده لشکر ۲۹ پیاده نظام را به همراه سه نیروی نظامی دیگر در اطراف هیت کشتند.

این فرمانده عراقی خاطر نشان کرد، عناصر داعش توانایی آن را ندارند که با نیرو‌های امنیتی عراق وارد درگیری شوند، به همین دلیل به صورت مستقیم (تفنگ) و غیر مستقیم (موشک و خمپاره) به سوی آنان تیراندازی می‌کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها