افزایش سطح مناسبات دوجانبه با کشورها موجب تامین منافع ملی می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید برای خنثی سازی محدودیت‌ها و تحریم‌ها، سطح مناسبات دوجانبه با کشورها افزایش یابد.
کد خبر: ۴۰۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵ - 06August 2020

افزایش سطح مناسبات دوجانبه با کشورها موجب تامین منافع ملی می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حسین نوش آبادی آبادی نماینده مجلس در خصوص روند دیپلماسی جدید وزارت امور خارجه کشورمان، گفت: داشتن روابط چندجانبه و دوجانبه مولفه مهمی است که همه کشورها در سیاست خارجی خودشان به آن توجه جدی می کنند.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تهدیدهای آمریکایی ها تا حدودی بر روابط چندجانبه کشورمان تاثیر گذاشته است، اظهار کرد: بر این اساس باید برای خنثی سازی محدودیت ها و تحریم ها، نسبت به افزایش سطح مناسبات دوجانبه تاکید شود.

وی با بیان اینکه امروزه جمهوری اسلامی ایران بر اساس راهبرد روابط دوجانبه، مناسبات اقتصادی گسترده ای را با همسایگان دارد، ادامه داد: خوشبختانه می توان اذعان کرد امروزه کالاهای ایرانی در بازار کشورهای منطقه حضور دارد و این مهم نیز باید گسترش یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه کشورهایی همچون ایالات متحده تلاش می کنند با تش آفرینی در منطقه زمینه دور شدن کشورها از یکدیگر را ایجاد کنند، افزود: بر این اساس مشاهده می شود برخی همپیمانان آمریکا در منطقه پیرو سیاست قدرت های فرامنطقه ای هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد سفرهای اخیر مسئولان وزارت امور خارجه کشورمان به عراق، روسیه و غیره نشان دهنده روند جدید دیپلماسی برای تامین منافع ملی است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی تأکید کرد که ایران همواره آماده گفت‌وگو با همه کشورهای منطقه است و هیچ راه‌حلی جز گفت‌وگو برای حل‌وفصل سوءتفاهم‌ها و اختلافات وجود ندارد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها