مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد مطرح کرد؛

تدوین سند توسعه مطبوعات و رسانه‌ها به سمت چشم انداز روشن

مجید جوادیان زاده گفت: ما بر تدوین سند توسعه مطبوعات و رسانه‌های استان تاکید داریم، زیرا حرکت به سمت چشم انداز روشن بدون سند توسعه موفق نیست.
کد خبر: ۴۰۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱ - 06August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در یزد، «مجید جوادیان زاده» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد امروز در نشست خبری با رسانه‌های استان یزد گفت: کرونا تجربیات جدید را به ما آموخت و شکل و تصویر جهان و معادلات را به هم زد و همین ویروس نشان داد که ما حتی می توانیم شاهد اتفاقات و شکل جدید زندگی باشیم و بسیاری از روندهای گذشته را شاید بایستی اصلاح کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: فهم این معادلات و زندگی و اتفاقی که در دنیای ما افتاده، مهمترین وظیفه اهل رسانه است و برای این شرایط جدید بیاندیشیم و گفت‌وگو کرده و کار رسانه‌ای کنیم.

وی افزود: اگر رسانه‌ها در مقاطع مهم تاریخی وظیفه خود را داشتند نشان دهنده این است که ثبت تاریخی خواهیم داشت.

جوادیان زاده بیان کرد: اگر کارکرد رسانه‌ها را در ایام کرونا بازنگری کنیم باید نمره قبولی به رسانه‌های استان داد زیرا نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد خاطرنشان کرد: ما باید با این رویکرد این برهه درخشان را ثبت کنیم که در این راستا تصمیم گرفتیم تمام این تجربه را در قالب کتاب ثبت کنیم و به زودی این کتاب منتشر می شود.

وی گفت: یکی از موضوعات و سرفصل‌های مهم ما در سال‌های گذشته در خصوص عدم اجازه ورود رسانه‌ها بود که امروز کمتر این مورد مطرح می‌شود و شاید کرونا باعث شده برخی مواضع لطیف تر شود و فکر می‌کنیم در استقرار گفتمان عمومی رسانه باوری موفق بوده‌ایم.

جوادیان زاده بیان کرد: امروز گفت‌و‌گوی خوبی با مدیران و اصحاب قدرت و رسانه‌ها شکل گرفته است که نقطه قوتی برای ما است.

وی افزود: ما به تدوین سند توسعه مطبوعات و رسانه‌های استان تاکید داریم زیرا حرکت به سمت چشم انداز روشن بدون سند توسعه موفق نیست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به برنامه های خانه مطبوعات گفت:امسال در سیطره شرایط کرونایی قرار گرفتیم که برنامه‌ها نیز متناسب با آن است که به همین دلیل شاید یک هفته را به عنوان روز خبرنگار انتخاب کرده‌ایم.

وی گفت: تجلیل از پیشکسوتان و افراد فعال در رسانه به غیر متمرکز در شهرستان‌ها، حمایت از رسانه‌های مختلف، تدوین کتاب، توزیع کتاب‌های تخصصی از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار